FMPONE betartotta az ígéretét, és elkészítette a felújított Cache-t, ami sok szempontból egy visszatérés a pálya eredeti változatához a félresikerült 2019-es remake-et követően.
2019. óta várunk rá, de végre befutott a felújított Cache, ami reményeink szerint méltó folytatása lehet annak az örökségnek, amit FMPONE és Volcano a versenypályák közüli eltávolítása előtt felépített. A Csernobilt idéző térkép munkálatairól tavaly mi is többször beszámoltunk, így nagyjából sejtettük, hogy mire számíthatunk, ha egyszer megjelenik. De most, hogy megérkezett a pálya a Counter-Strike 2-be, végre nem csak a félkész verziók fotóiból ítélkezhetünk, hanem bejárhatjuk, kiértékelhetjük, hogy FMPONE ezúttal fején találta-e a szöget vagy sem.
A rövid válaszunk az lenne erre, hogy igen, ezúttal jó munkát végzett az alkotó. A hosszabb válasz pedig az, hogy az új Cache sok tekintetben egy visszatérés a 2019. előtti változathoz, és ez több mint jó lesz nekünk. FMPONE a HLTV megkeresésére válaszolva azzal indokolta, hogy nem forgatta fel teljesen a pálya kiosztását ezúttal, hogy „Cache igazságos és kiegyensúlyozott, szóval a variálás több kockázattal, mint jutalommal járt volna.” A legfontosabb változások valóban aprónak tűnhetnek, hiszen lényegében az előző két verzió kombinációját kapjuk a vizuális fejlesztéseken túl:
- A közepet CT-kezdővel összekötő Z-ből kikerült a létra, amivel egyedül is kitekinthettünk a kis ablakon védőként. A jövőben ehhez a peekhez tehát egy boostra lesz szükség, így kockázatosabb lesz a használata több szempontból is.
- A B-lerakóról kikerült a csatiszoba bejárata fölötti lámpa, ami a játék egyik legabnormálisabb pozíciója volt. Cserébe a szoba hátuljában már felugorhatunk a radiátorról a dobozra, majd a redőny tetejére, ezzel kivédve az esetleges molókat. Arról nem is beszélve, hogy ezzel kapunk egy-két könnyen használható pozíciót az egyébként nem sok opcióval kecsegtető szűk helyiségben.
- Ami az A-lerakót illeti, ez is jobban hasonlít Cache régi változatához, hiszen ismét egy konténer van a tér közepén, ami jobb fedezéket nyújt, mint a csapatszállító jármű az előző verzióból.
Amennyiben még nem volt időd körbejárni az új Cache-t, érdemes belenézni az alábbi videóba, ahol ezt megteszik helyetted úgy, hogy közben az előző változattal is összehasonlítják:
Bár Cache visszatért, az továbbra is kérdéses maradt, hogy láthatjuk-e majd a jövőben a versenyeken is. FMPONE panaszkodása ellenére Thera tavaly bekerült a játékba, de nem csináltak belőle versenypályát a fejlesztők. Ez a trend pedig folytatódhat, amennyiben igaz, hogy a Valve csak akkor szeretne egy térképet komolyan fontolóra venni a hivatalos rotáció kapcsán, ha megvetik azt a készítőktől. FMPONE a HLTV-nek most csak annyit fűzött hozzá ehhez, hogy „majd meglátjuk, hogy a közösség reakciója hogyan befolyásolja ezeket a döntéseket”, tehát a remény hal meg utoljára.
Nektek bejön az új Cache?
Borítókép: Valve