A Ubisoft két volt fejlesztője, Davide Soliani és Christian Cantamessa meséltek picit tapasztalataikról és arról is, hogy szerintük a játékosok manapság jobban érdekeltek az egyedi megoldásokban, amik az indie játékokat jellemzik és nem az AAA-kategóriát.
Hosszú ideje látjuk már, hogy szenvednek a játékfejlesztők. A kisebb csapatok sosem voltak könnyű helyzetben, de mostanra oda jutottunk, hogy a legnagyobb stúdiók is vékony jégen táncolnak, hogy egyetlen hiba és megnyirbálják a csapatokat, hogy ezreket bocsátanak el és, hogy akkora cégek is a csőd közelébe kerülhetnek, mint a Ubisoft. Picit mintha túl nagyra fújták volna a modern gaminget jelképező lufit, aztán most csodálkozunk, hogy nem viselte még el a huszonhatodik extra fújást is, hanem fogta magát és kidurrant. Hogy mikor és egyáltalán mi állhatja ennek a negatív tendenciának az útját, az egy remek kérdés, amire egyelőre senki nem ismeri a választ.
Találgatni persze lehet. Sokan látják például a megoldást vagy legalább a részmegoldást az indie játékokban, amik sokkal kisebb költségvetéssel érhetnek el anyagi és kritikai sikert is. Épp erről beszélt pár napja a Ubisoft két veterán fejlesztője, Davide Soliani és Christian Cantamessa is, akik többek között a Mario + Rabbids játékokon dolgoztak, de kivették a részüket anno a Red Dead Redemptionből is.
Ezeket olvastad már?
Szerintük a játékipar válaszúthoz érkezett. A játékosok pedig sokkal inkább az indie játékok felé fordulnak és az olyan kreatív megoldásokat és ötleteket díjazzák igazán, amiknek az indie piac ad kellő területet, nem az AAA-kategória. Ez mind szép és jó, tényleg vannak néha, hogy betalálnak kisebb címek, de még a legnagyobb sikereket elérő indie-címek, mondjuk a tavalyi Palworld is eltörpül egy sikeres AAA-kategóriás játék mellett. Abba a hibába pedig véletlenül se essünk, amibe sokan mások (például a szóban forgó két ex-Ubisoft fejlesztő is), hogy azt hisszük az olyan játékok, mint az AstroBot indie-nek számít. Az AstroBot mögött minden tekintetben ott állt a Sony vagyis semmi köze az indie piachoz. Tény, hogy tele van olyan kreatív megoldásokkal, amik sok AAA-kategóriás játékból hiányzik, de ez még nem teszi indie játékká.
Ha pedig szétnézünk a valódi indie piacon, az olyan programok között, mint a Hyper Light Drifter, a The Talos Principle, a Papers, Please vagy a Disco Elysium, akkor egyértelműen azt látjuk, hogy a játékosok többsége még mindig az AAA-kategória felé hajlik és hiába vannak remek indie játékok, azok legtöbbször csak kritikai elismerést tudnak bezsebelni és nem anyagit.
Mérföldekre van az indie piac attól, hogy olyan sikereket érjenek el, mint mondjuk egy GTA, egy Call of Duty vagy egy FIFA. Addig pedig kár is az indie játékoktól várni a megoldást, mert egyszerűen nem érnek el akkora tömegekhez, hogy kihúzzák a modern gaminget a sza... szakadékból.