Nem tetszik a Half-Life 2 RTX? Akkor tanulj meg szépen modolni

Nem tetszik a Half-Life 2 RTX? Akkor tanulj meg szépen modolni

Baromi szép lett a Half-Life 2 RTX, ám sokak mégis rossznak tartják a felújított változatot. Sebaj, a fejlesztők megmondták a tuti megoldást.

Március 18. óta játszható a Half-Life 2 RTX: An RTX Remix Project demója, amit az Nvidia segítségével a Half-Life 2 VR, a Project 17, a Half-Life 2: Remade Assets és a Raising the Bar: Redux modder csapatokból verbuvált Orbifold Studios készített több mint másfél éven át. Ez a felújítási projekt nem véletlenül kapott hatalmas figyelmet ez idő alatt, hiszen a modderek a fényeléstől kezdve az utolsó utáni textúráig mindent felhúztak a mai sztenderdeknek megfelelő szintre az egyébként már több mint 20 éves HL2-ben.

Most azonban, hogy már bárki kipróbálhatja az új külcsínnel felruházott Half-Life 2-t, igencsak megoszlanak róla a vélemények. A Steamen konkrétan vegyes a fogadtatása, mindössze a játékosok 57,14%-ának jött be a program. Az értékeléseket olvasva pedig gyorsan leszűrhetjük, hogy a probléma hátterében pont az áll, amivel az egész projektet sikerült eladni eddig: a sugárkövetés. A terek bevilágítására használt új eljárás ugyanis teljesen megváltoztatja a Half-Life 2 hangulatát, egyszerűen túl fényes és világos lesz a játék szinte minden tere, ami különösen Ravenholmban lehet zavaró.

A játékosok kritikáiról az IGN-nek volt lehetősége kérdezni az Orbifold Studiost. A csapatot képviselő David Driver-Gomm első reakciója pedig lényegében az volt, hogy ha nem tetszik, akkor variálja át mindenki magának:

„Modolható. A Remix elérhető, a Half-Life 2 pedig működik vele, mi is használjuk. Mindig van helye annak, hogy az emberek beletegyék a saját értelmezésüket, szerintem ez a legegészségesebb megközelítése ennek. A Half-Life 2 RTX egy értelmezés, nem? Igen büszkék vagyunk rá. Úgy gondoljuk, hogy sok kutatómunka ment bele, hogy eltaláljuk. Ha az emberek nem értenek ezzel egyet, amihez amúgy joguk van, akkor a rendelkezésükre állnak az eszközök, menjenek, csináljanak egy alternatív értelmezést.”

Később szerencsére adott egy jobb választ is a kritikákra Driver-Gomm, amiben kihangsúlyozta, hogy ez még nem a végleges változata a projektjüknek, csak a demója, és éppen ezért érdekli őket a játékosok visszajelzése is. Tehát az sem elképzelhetetlen, hogy végül beadják a derekukat és igyekeznek egy picit az eredeti hangulathoz finomítani a Half-Life 2 RTX fényelését. Bár azt is kiemelte, hogy nehéz eldönteni, ilyen téren mi volt szándékos és mi volt technikai limitáció a Valve játékában annak idején. Úgyhogy egyelőre nem vehetjük biztosra, hogy a végén nem nekünk kell megtanulni modolni, ha másképp gondolkodunk a HL2-ről. Mindössze pislákol a fény az alagút végén, és még ráférne a világ összes sugárkövetési effektje, hogy erősebben tegye.

Borítókép: Orbifold Studios

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések