Elképesztően nagy különbség van a két konzol teljesítménye között, a PS5 Pro egy next-level élményt kínál az egyszer biztos.
Nagy hátrányból és talán még nagyobb elvárásokkal indult útjára az Assassin's Creed Shadows. A Star Wars Outlaws fiaskója, és a színesbőrű szamúrájra, Yasukére felhúzott marketing majdnem a szakadékba taszította a Ubisoftot, így hát nagyon nem mindegy hogyan sikerült felhasználni azt a szűk fél évet, amit a dupla csúsztatás miatt nyertek a fejlesztők. Ez az első olyan epizód a 2020-as AC Valhalla óta, illetve az első olyan AC játék, amelyet kizárólag a következő generációs konzolokra raktak össze, és emiatt az sem árt, ha egy komolyabb kereskedelmi sikert is összehoz a nehéz helyzetben lévő Ubisoft számára. Már láthattuk, hogyan teljesít a játék technikai szempontból az eredeti három következő generációs konzolon, de fontos megjegyezni a jelentős Pro fejlesztéseket is, amelyek közül az egyik kiemelkedő extra a sugárkövetés (ray-tracing).
Ez inkább egy nagyobb frissítés, vagy forradalmi lépés?
A kulcsfontosságú különbség ebben az esetben az, hogy a teljesítmény mód a PS5 teljesítmény módjához képest sugárkövetett globális világítást (RTGI) is tartalmaz.
A per-pixel RTGI révén az egyes helyiségeken átívelve jeleníti meg a valósághű, a közvetetten szétszóródó fényeket a játék, aminek köszönhetően teljesen átalakítja a környezetet. Az árnyékok részletessége jelentősen javul, a szórt fény visszaverődése képes visszaadni az ég és a különböző felületekből származó színeket, és ezáltal az egész világ élethűbbé válik. Ezzel szemben a PS5 esetében a környezet túl fakó és színtelen a Pro-hoz képest. A lombozat egy különösen problémás terület, mivel az alap PS5 teljesítmény módjában alkalmazott GI világítási megoldás nem képes megjeleníteni a levelek közötti finom árnyékolást, így az egész mesterséges, unalmas hatást kelt. Erdős területeken járva éppen ezért a különbség hihetetlenül nagy, valódi generációs szakadék van a fényerősségben a két masina között.
Annak ellenére, hogy az alap PS5 teljesítmény módja a korábbi Anvil Engine játékokat érintő GI egyik újdonsült verzióját is alkalmazza, alapvetően nem képes megjeleníteni azokat a fényjátékokat, amiket a legújabb AC kínál. Ennek valószínűleg az az oka, hogy a Shadows egy sokkal kiforrottabb játék, és a jó fényerősség elérése RTGI nélkül ezért sokkal nagyobb kihívás. A RTGI hozzáadása végül egy óriási vizuális fejlődést jelent az alap konzolhoz képest. Alapvetően tehát a PS5 Pro verzió szinte egy teljesen más játéknak tűnik, és íme a videó, ami alapvetően ezt alá is támasztja:
Borítókép: Steam