Azon nem lepődtünk meg, hogy a természetes halál nem az egyetlen kiút lesz az InZOI világából. De azon már igen, hogy meddig mentek el a fejlesztők halálokok terén.
Hamarabb kapunk Dél-Koreából The Sims játékot, mint az EA-től, ez egyszer már biztos. Az InZOI nevű csoda ugyanis heteken belül megjelenik a Steamen, és ha a géped megugorja a műfajtól szokatlanul magas gépigényt, akkor – a fejlesztőkön kívül – senki és semmi sem állíthat meg abban, hogy Bosszúállóvá váljál benne.
Egy életszimulátor azonban nem csak játék és mese, néha bizony szembe kell nézni ezekben a halállal is. Persze a The Simsből már megszokhattuk, hogy a szomorú vég egészen tragikomikus formában szokott beköszönteni (lásd medencék létra nélkül). De az InZOI-t fejlesztő csapat ezen a téren is szeretett volna rátenni egy lapáttal a nagy elődre. Ugyanis mint azt a játék egy e heti bemutatójában Hyungjun „Kjun” Kim rendező is elárulta, összesen 16 haláltípus szerepel a programjukban. Ezek között természetesen ott lesznek a klasszikus halálokok is, tehát egy lakásban elromló elektronikai eszköz, egy rossz étel vagy egy vizes padló is könnyen a karaktereink végét jelentheti, ha nem vigyázunk.
De ha picit tovább hallgatjuk a rendezőt, akkor kiderül, hogy akad egy olyan halál is, ami legfeljebb azokat veszélyezteti, akik a valóságban sem tudnak meglenni anélkül, hogy kitennének magukról 10 pontosan ugyanolyan beállítású fényképet minden egyes nap. Miről is van szó? Nos konkrétan arról, hogy Kjun szerint „az elismerés hiányába is bele lehet halni” az InZOI-ban.
Az ötlet állítólag onnan jött, hogy „a modern világban sok ember úgy érzi, hogy csak mások elismerésétől tudnak kiteljesedni, a halál pedig ezt tükrözi.” A rendező szerint egyes karakterek akár abba is képesek lesznek belehalni, ha csak „egy negatív hangvételű pletyka” terjedni kezd róluk, mert a személyiségüktől függően ettől annyira leeshet az elismertségi mutatójuk. Valljuk be, ez kegyetlenül és egy kicsit leegyszerűsítően is hangzik, de attól még érdekes játékmechanika lehet a gyakorlatban. Bár azt nem tudnánk megmondani, hogy ez vagy a már említett medence a jobb videójátékos halál.
Az InZOI az aktuális tervek szerint 2025. március 28-án jelenik meg korai hozzáférésben PC-re, majd ezt követően elvileg ellátogat még PlayStation 5-re és PlayStation 5 Próra, valamint Xbox Series X|S-re is később.
Borítókép: Krafton