Ubisoft+ ide vagy oda, nagyon sokan adtak egy esélyt már az Assassin's Creed Shadowsnak, és ezzel a kiadó történelmének második legjobb nyitányát produkálta a játék.
Csütörtök óta minden platformon játszható az Assassin's Creed Shadows, az első 24 órában látottak alapján pedig pozitív csalódást okozott az Ubisoft a középkori Japánban játszódó kalandjával. A kritikusok mellett a játékosok is elégedettek, amit mi sem mutat jobban, minthogy napokon belül már a 3 milliós játékosbázist is elérheti a becslések szerint a program. De hogyan viszonyul ez a teljesítmény az Ubisoft korábbi játékaihoz? Tényleg képes lesz kihúzni a Shadows a franciákat a gödörből?
Nos, annyi biztos, hogy a játék megjelenése óta a hosszú ideje gyengélkedő Ubisoft részvények megindultak szépen, lassan felfelé. Ám ahhoz, hogy ebből bármit kiolvassunk a cég jövőjére nézve, még mindig túl közel vagyunk a rajthoz, szóval nem tennénk elhamarkodott kijelentéseket. Ami viszont biztosan segít majd a tőzsdei számokon (és így egy pozitív kicsengésű értékelésnek is megalapozhat a jövőben), hogy az Insider Gaming kiadón belüli forrásai alapján az Ubisoft törtélmenének második legjobb nyitányát produkálta a Shadows, és hogy kizárólag az Assassin's Creed Valhalla előzi a legújabb részt e tekintetben.
A lap szerint az AC Valhalla 2,55 milió játékost vonzott be az első napon, míg a Shadows a második nap végére 2,2 millióig nyújtozkodott. Tom Henderson sajnos nem tudta megmondani pontosan az első napi eredményét a Shadowsnak, ezért ez az összehasonlítás alapja. Az Ubisoft hivatalosan ugyebár csak annyit kommunikált, hogy a játék átlépte az 1 millió főt az első 24 órában, de hogy ezt éppen csak sikerült nekik összehozni vagy bőven meghaladták, arról sajnos fogalmunk sincs. Ettől függetlenül már biztosan a Shadows rajtja a második legjobb az Ubisoft történelmében, hiszen az Assassin's Creed Odyssey – a franchise RPG érájában a legjobbra értékelt rész – éppen csak nem ért el 1 milliót az első napon, ezért ez a dobogó legalsó fokán áll, mögötte. Ráadásul az Odyssey esetéhez hozzátartozik, hogy ezt korai hozzáférésben is lehetett játszani, ami alatt 430 ezer játékost már összegyűjtött a kiadó, tehát az első nap kifejezés itt nem is igazán helytálló.
Az Ubisoft következő időszakra vonatkozó becsléseiről is beszámolt a lap, ezek az adatok pedig szintén összehasonlíthatóak a korábbi epizódok teljesítményével. Ezek szerint a Shadows napokon belül átlépi a 3 milliós játékosbázist, az első 30 napban pedig kb. 6 millió játékosra számít a kiadó. Ehhez képest a Vallhalla egy hónap alatt 8 millió főt ért el, az Odyssey 3,4 milliót. Az utóbbi játék esetéhez azonban hozzátartozik, hogy a teljes élethossza alatt összesen több mint 40 millióan tettek vele egy próbát, ami Ubisoft rekordnak számít.
Persze ha már ekkora számokkal dobálózunk, van valami, amit véletlenül sem szabad elfelejteni: ezek nem kizárólag eladások. Az Ubisoft+ Premiummal bármelyik Assassin's Creedet töredék áron játszhattuk és játszhatjuk a mai napig. Ez a jelenség különösen a Shadows esetében lehet kiemelt fontosságú, mert az utóbbi években világszerte infláció volt, a játékok drágultak, és e közben harmad-, negyedáron érhető el az előfizetésen keresztül a Shadows Deluxe változata, amit egy hónap alatt azért ki lehet pörgetni. Vagyis nagyon is megéri ebben a formában játszani a Shadowst, és egyre többen is tudják az előző részekhez képest, hogy létezik ilyen opció. Remélhetőleg a közeljövőben az előfizetéssel kapcsolatos adatokba is jobb betekintést nyerhetünk majd, hogy ennek a hatását jobban megérthessük, mert biztosan tanulságos lenne.
Borítókép: Ubisoft