Ki csinál jobb Doomot, az id Software vagy Elon Musk AI-a?

Ki csinál jobb Doomot, az id Software vagy Elon Musk AI-a?

Mindent még nem old meg a mesterséges intelligencia, de ha 1990-es évekbeli játékokra van szükséged, azokat már elég könnyen összehozhatod vele.

Miközben Elon Musk az amerikai közpénzekkel van elfoglalva, a cégeinél dolgozó több ezer ember úgy fest, hogy nem lazsál egy percig sem. Különösen igaz ez az xAI-ra, aminek Grok nevű megoldása az elmúlt hónapokban rendkívül sokat fejlődött, és már kezdetleges videójátékok generálására is alkalmas. Értő kezekben viszont már nem csak a potenciálja óriási ennek a mesterséges intelligenciának, ugyanis a Grokkal valaki már elkészítette a saját Doomját is.

Az id Software klasszikusát persze legfeljebb csak utánozni lehet, egy az egyben megismételni nem. Ennek ellenére a Twitteren Danny Limanseta bemutatta, hogy 24 óra sem kell hozzá, hogy csináljunk valamit, ami megközelítheti az 1990-es évek technológiáját, ha valamennyire járatosak vagyunk a játékfejlesztésben. Ráadásul az ő gótikus varázslós Doomjában a pályák procedurálisan generáltak, tehát minden indításkor, betöltéskor változnak a helyszínek is, ami extra kihívást jelenthet az eredeti Doomhoz képest.

A fenti videóból Limanseta elmondása alapján nem mindenért felelt a Grok, bár a legnehezebb feladatokat, tehát a játékmechanikák megírását Elon Musk mesterséges intelligenciája látta el az ő utasításai alapján. Mint az alkotó is mondta, elsősorban a karakterek külseje miatt kellett kisegítenie az AI-t, továbbá a pálya elemeit is az itch.io-ról szerezte be, majd ezek mindegyikét a Photoshopban szerkesztette át, hogy jobban összeilljenek. Míg a legnagyobb probléma a Grokkal generált Doommal sajnos az, hogy Limanseta nem osztotta meg a játékot csak videó formájában, vagyis mi magunk nem tölthetjük le, próbálhatjuk ki.

Borítókép: Depositphotos / rokas91

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések