Shuhei Yoshida ezúttal a változatosság kedvéért nem a játékosokba, hanem inkább a Sonyba állt bele.
Aki rendszeresen követi a videójátékos híreket, az pontosan tudja, hogy az egykoron a Sony Interactive Entertainmentet vezető Shuhei Yoshida még a nyugdíjas éveit is szívesen tölti azzal, hogy próbálja megszakérteni az iparág működését, különös tekintettel arra, amit a régi munkaadója csinál a PlayStationnel. Csak hogy egy példát hozzunk a rengeteg meglátása közül, januárban azzal került a címlapokra Yoshida, hogy a játékosokat hibáztatta, amiért nem készülnek új IP-k a PS5-re.
Persze a kép ennél egy fokkal árnyaltabb volt szerinte is, mert a PC-s kiadások, a remake-ek és a remasterek nem csak olcsóbbak, de marketing nélkül is hatalmas érdeklődés övezi őket. Vagyis ezek képesek kitermelni egy nagyobb projekt büdzéjének jelentős hányadát, ha a játékosok is szívesen vásárolják meg őket. Mondjuk a kismillió The Last of Us 1-2 újrakiadás után lennének kérdéseink még felé, de ezeket most tegyük félre. Mert amivel nemrég egy AVWatch-nak adott interjúban előállt Yoshida (ezt Genki_JPN fordította le angolra), azzal garantáltan egyet fog érteni a játékosok többsége, és részben talán az imént felemlegetett problémát is megoldaná hosszabb távon.
Most ugyanis nem a játékosokba állt bele Yoshida, hanem a Sonyba. És nem azért, mert ott akarnak spórolni, ahol tudnak, hanem azért, mert a mester szerint egyszerűen nem arra fókuszálnak, amire kellene:
„Egészen eddig a PlayStation DNS-ében volt a csúcs grafika, ez megy már [Ken Kutaragi] ideje óta. A felhasználók is ezt várták a PlayStation játékoktól. Azonban itt az idő újragondolni ezt. Nyilván úgy gondolom, hogy szükséges a lehető legjobbat adni azoknak, akik kérik. De hogy tágabb értelemben is népszerű maradjon [a PlayStation], változtatnunk kell a gondolkodásunkon.”
Erre a szemléletváltásra egyébként tökéletes példa lenne tavalyról az Astro Bot, ami úgy húzta be az év játéka címeket, hogy látványban a kanyarban sem volt az olyan PS exkluzív nagyágyúkhoz képest, mint a The Last of Us vagy a God of War széria legújabb epizódjai. Szerintünk senki sem sértődne meg, ha több Astro Bot kaliberű játékot kapnánk a jövőben. Vagy tévedünk?
Borítókép: Naughty Dog