A játékosok a hibásak, amiért a Sony nem tud új IP-ket kitalálni PS5-re

A játékosok a hibásak, amiért a Sony nem tud új IP-ket kitalálni PS5-re

Van némi igazság a mondandójában, csak éppen félreérthető is egyben.

A rajongók figyelmét semmi sem kerüli el, és nem véletlenül lett egyre hangosabb a tábor, hiszen úgy vélik a Sony egyre kevesebb hangsúlyt fektet az új ötletek megvalósítására a PlayStation kapcsán, a remaster, illetve remakek száma azonban érdekes módon megnőtt. Noha érthető az emberek csalódása, Shuhei Yoshida, a PlayStation ex-vezetője szerint ezek a projektek épp azért szükségesek, hogy a fejlesztőcsapatok továbbra is eredeti játékokat készíthessenek.

Yoshidát nem is olyan régen megkérdezik, hogy szokott-e kapni negatív visszajelzéseket a rajongóktól, amire szimplán igennel felelt, ugyanis mostanában egyre többen panaszkodnak a növekvő remasterek száma miatt.

„Viccelődtem azon, hogy [Hermen Hulst, a PlayStation társ-vezérigazgatóját] kritizálják, mert túl sok remastert készített. Azt hiszem, akik emiatt panaszkodnak, talán azt gondolják, hogy Hermen ahelyett, hogy valami újat találna ki, inkább ezekkel van elfoglalva. De biztos vagyok benne, hogy ezeket a remake-eket egy erre dedikált másik csapat vagy néhány portolással foglalkozó stúdió készítette, különösen a PC-s verziót. Ne gondolja senki, hogy bármit is feláldoz azzal, hogy remastereket csinál.”

Yoshida arra is rámutatott, hogy egy remake vagy remaster verziót sokkal olcsóbb előállítani, és ezek további bevételeket generálnak, illetve új felhasználókat vonzhatnak be, különösen, ha a játékot PC-re is kiadják. Így tehát ezek elég bevételt hozhatnak az új nagy címekbe való befektetéshez.

"A single player játékok mostanság nagyon sokba kerülnek, ezért további bevételre van szüksége a vállalatnak, és ezt a remasterek, illetve a PC-re történő portolással tudják előteremteni.”

Szerinte tehát, ha újabb nagy volumenű alkotásokat szeretne a közösség, akkor támogatniuk kell Herment a portolások és a remasterek tekintetében, és akkor továbbra is lehetősége lesz új IP-ken agyalnia.

Ebben a generációban szép számmal készültek remake-ek és remasterek, nem is beszélve a Sony új stratégiájáról, miszerint minden egyes címét elhozza PC-re is, az olyan megoldások után pedig, mint amilyen a Horizon Zero Dawn Remastered volt, teljes mértékben érthető a közösség felháborodása.

Yoshida alapvetően nem mond hülyeséget, de talán a valóban régi, és szinte már elfelejtetett címeket kellene modern köntösbe ültetni, méghozzá jól összerakott, játszható formában, és akkor talán a rajongótábor is hajlandó lenne kinyitnia a pénztárcáját.

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár