Amíg csak a jó dolgokról pletykáltak a Battlefield Labs játékosok, nem volt gond, de amint előkerültek a kényesebb témák, rögtön megelégelte az EA a hónapok óta tartó szivárogtatásokat.
Hatalmas érdeklődés övezte a Battlefield Labs indulását az év elején, hiszen ezen keresztül a játékosok közvetlenül a csatatéren segíthetik az EA-t abban, hogy a lehető legjobb BF3, BF4 örököst tegyék le az asztalra a fejlesztők. Az egyetlen visszatérő probléma ezzel az elképzeléssel csupán az volt, hogy már jó előre látni lehetett, hogy nem fogják betartani a tesztelők a titoktartási nyilatkozatukat, és ezért a félkész állapotban lévő játékból olyan képek, videók jelenhetnek meg, amelyek rossz fényt vetnek az új Battlefieldre.
Mostanra viszont annyira elharapódzott ez a jelenség, hogy már egy seregnyi adatbányász igyekszik az utolsó utáni részleteket is kifacsarni a programból. Számítottunk rá, hogy ezért előbb vagy utóbb az EA-nél is betelik majd a pohár. Ugyanis eleinte a szivárgások inkább egyszerű és ingyenes marketingként funkcionáltak, a látottaktól mindenki el volt ájulva. Az utóbbi időkben ez azonban szépen, lassan átfordult abba, hogy a kevésbé pozitív dolgokról is jelentek meg hírek.
Például megjelent egy részletes leírás a teljes árat fizető játékosok későbbi lehúzására szolgáló Battlefield Próról. Továbbá a napokban egy még megosztóbb kérdésről is beszámoltak a BF Labs játékosok, ami nem más, mint az SBMM, azaz képességalapú meccskeresés. A Call of Duty játékosoknak aligha kell bemutatni ezt a funkciót, többek között ugyanis az Activision az oka annak, hogy e négy betű hallattán mindenki sikoltozva menekül manapság. Az erről szóló szivárgásokat követően tehát nem véletlen, hogy úgy döntött az EA egyik közösségi menedzsere, hogy itt az ideje megszólalni és nyilvánosan is helyretenni az új Battlefieldről idő előtt regélőket a Redditen.
„A Battlefield Labs célja a Battlefield jövőjének építése és a kollaboráció, és ezt jól akarjuk csinálni. Szeretnénk emlékeztetni mindenkit, hogy a Battlefield Labsben szereplő dolgok nem feltétlenül kerülnek be a végleges játékba. Ez a legjobb dolog ebben a programban, hogy lehetőséget ad a kreativitásra, hogy kipróbálhatunk bármit, jó visszajelzéseket kapunk róluk a résztvevőktől, és még a bugokat is ki tudjuk szűrni ezen keresztül a funkciókból. Régóta szerettük volna beindítani ezt a programot, hogy válaszolhassunk a kéréseitekre, hogy jobban bevonhassunk benneteket, hogy visszatérjünk a Battlefield terén ehhez a fajta reaktivitáshoz.
Annak is megvan a maga ideje és helye, hogy a szélesebb közösség mikor ismerhet meg új funkciókat, de ez még nem jött el. Amikor alkalmas lesz, beszélni fogunk az egyes témákról, és bővíteni fogjuk a résztvevők számát a Battlefield Labsben, de a dolgok folyamatos megosztásának az ideje még nem érkezett el. Azokat a személyeket, akik megszegik a titoktartási nyilatkozatot, amit elfogadtak, eltávolítjuk, ha folytatják a tevékenységüket.
Gyakran kontextuson kívül osztanak meg információkat és tartalmakat, és olyan körítéssel csomagolják őket, amelyek árthatnak annak a bizalomnak és átláthatóságnak, amit igyekszünk megteremteni. Ezek a dolgok egyszerűen nem ugyanolyanok, mint amikor kontextuson kívül hallotok róluk vagy amikor ténylegesen megtapasztaljátok őket, esetleg a megfelelő leírással és részletességgel olvastok róluk.
Vonzó lehet a röpke internetes hírnév, de ez aláássa az erőfeszítéseinket, hogy nyíltak és kommunikatívak legyünk. És őszintén, ha ez a szándékotok, akkor kérdőre kell vonjuk, hogy ez egyezik-e a mi, azaz a közösségünk érdekeivel.”
Az EA képviselőjének üzenete az idézett, fordított részt követően még hosszasan folytatódik, megismételve pár már korábban említett pontot, illetve tisztázva, hogy hol vannak azok a hivatalos információforrások, ahonnan érdemes a Battlefieldre váróknak tájékozódnia. Amire viszont még véletlenül sem tért ki, hogy mi újság az SBMM-mel. Mondjuk azután, hogy az egyik legnagyobb félreértést az okozta a témában, hogy valójában már a Battlefield 2042 is tartalmazta ezt a meccskeresési metódust, csak az rendszeresen kimaradt a diskurzusból, hogy a DICE nagyobb prioritásként kezelte a CoD-dal szemben a játékosok pingjét és a szerveren elérhető helyek gyors feltöltését, nem lepődtünk meg rajta, hogy inkább megtartották maguknak a választ a fejlesztők.
Az új Battlefield várhatóan a 2026-os pénzügyi évben, vagyis valamikor idén április 1. és jövő március 31. között fog megjelenni PC-re és konzolokra.
Borítókép: EA DICE