A Marathon rendezője egy interjúban próbálta megmagyarázni, hogy miképp gondolják a játék esélyeit egy olyan térben, amit leuralt az Escape from Tarkov.
Szombaton végre teljes pompájában láthattuk a Bungie régóta készülő kimenekítős FPS játékát, a Marathont. A Halo és a Destiny alkotói ezen esemény örömére még Alberto Mielgót is felkérték, hogy egy animációs kisfilmmel próbálja meggyőzni az érdeklődőket arról, hogy igenis érdemes odafigyelni erre a címre. Az, hogy ez mennyire jó vagy találó marketingfogás, remek kérdés. Az viszont aligha, hogy a Marathonnak az Escape from Tarkov játékosokat kellene meggyőzni a váltásról elsősorban, ha azt szeretnék, hogy nagy siker legyen a játékuk.
Meglepő módon a Bungie nem ért egyet ezzel a szemlélettel, hiába a műfaji azonosság a két cím között. Joe Ziegler, a Marathon rendezője ugyanis azt találta mondani a bejelentést követően egy Gaming World Mediának adott interjúban, hogy kifejezetten az volt a céljuk, hogy ne versenyezzenek közvetlenül az Escape from Tarkovval, miközben tudják, hogy az azzal játszók a közönségük. Kuszán hangzik? Az is. De nézzük meg, hogy mit mondott Ziegler pontosan:
„Talán naív vagyok, amiért ezt mondom, de őszinte leszek... Én nem úgy gondolom, hogy olyan játékokat akarok csinálni, amelyek nem versenyeznek közvetlenül, nem veszik el más emberek elől az ebédjüket. Én azon vagyok, hogy hogyan tudnánk valami mást, érdekeset, menőt ajánlani, valamit, ami eléldegél a maga terében más címek mellett, ami csaknem olyan nagy és fontos, mint a többi. [...] A lehető legizgalmasabb történeteket akarjuk összehozni, és sokféle dinamikát teszünk bele, hogy ezt elérjük. Amikor este befejezed a Marathont, azt szeretnénk, ha elmesélhetnél egy nagyon menő sztorit valakinek, hogy izgatott legyél miatta.”
A Marathon mellett szólva tényleg vannak jellegzetes különbségek az Escape from Tarkovhoz képest a Bungie programjában, főleg a sci-fi körítés miatt. A játékmenet is casualebbnek tűnik pár fokkal a Marathonban, ami azt jelentheti, hogy szívesebben adnak majd egy esélyt neki olyanok is, akik amúgy a jelenlegi kimenekítős FPS kínálatban még nem találták meg a maguk kedvencét.
A másik oldalról viszont mindig ott a veszély, hogy ha valaki valami olyannal próbál a piacra lépni, amit láttunk már nem egyszer, akkor valószínűleg már a rajt pillanatában elesik a saját cipőfűzőjében. Hiszen miért akarna valaki újra és újra lényegében ugyanazzal játszani, ugyanazért fizetni? Remek példa erre a szintén a Sony égisze alatt készült live service cím tavalyról, a Concord, ami semmi olyat nem tudott felmutatni, ami megfogta volna a csapatos lövöldék rajongóit, ellenben még fizetős is volt, és így azonnal megbukott. A Bungie-ban persze egy fokkal jobban bízik mindenki, mint az azóta beszántott Firewalk Studiosban. A következő hónapokban pedig kiderül, hogy mit tanult a kiadó a Concordból. De egyelőre nem úgy fest, mintha sikerült volna meggyőzni a tömegeket a Marathon létjogosultságáról, és ez nehéz feladat elé állítja majd a Sonyt és a Bungie-t is.
A Marathon 2025. szeptember 23-án jelenik meg PlayStation 5-re, Xbox Series X|S-re és PC-re a Steamen.
Szerintetek mennyire sikerült egyedivé tenni a Marathont a riválisokhoz képest?
Borítókép: Bungie