A szemünk előtt formálódik a The Elder Scrolls 6, csak nem vesszük észre

A szemünk előtt formálódik a The Elder Scrolls 6, csak nem vesszük észre

Berobbant a felújított The Elder Scrolls IV: Oblivion, ami sok szempontból izgalmas. Többek között a széria 6. része is ettől függhet!

Hetekig pletykálták, hogy a Bethesda titokban gőzerővel dolgozik a The Elder Scrolls: IV Oblivion felújított kiadásán, sőt egy idő után már azt lehetett hallani, hogy a játéknak nem lesz marketingkampánya, egyszer csak megjelenik majd a semmiből. Végül igaznak bizonyultak a szivárgások, a Bethesda már csak akkor erősítette meg a játék létezését, amikor be is mutatták azt egy előzetessel, egyúttal gyorsan piacra is dobták. Furcsa módszer ez ahhoz képest, hogy a legtöbb esetben az Oblivion-szintű játékoknak több milliós marketingkampányt szerveznek a kiadók és igyekeznek azt elérni, hogy még a csapból is az ő játékuk folyjon a megjelenés előtti hetekben. Ez a passzivitás most mégis működött az Oblivionnak, hiszen a PR és a kiadó helyett maguk a játékosok cipelték a hátukon a játék hírét. Néhány napja megjelent a játék és bár vannak apróbb technikai hibái - mint például a mentéseket érintő bug - a rajongók azonnal a keblükre ölelték.

55 (standard kiadás) és 65 (deluxe kiadás) euróért cserébe vethetjük bele magunkat a felújított Oblivion nyújtotta kalandokba, ami az eddigi vélemények lapján úgy tűnik közel hibátlan szórakozás, sőt, a játék fontos szerepet játszhat a The Elder Scrolls VI jövőjében is. Bár évek óta nem hallottunk semmit a széria legújabb részéről, az Oblivion kapcsán most újra megerősítette a stúdió, hogy a The Elder Scrolls VI él és virul, továbbra is dolgoznak rajta

Ám ami még ennél is izgalmasabb, az az, hogy az Oblivion Remastered nem az eredeti Gamebryo és nem is a Bethesdánál azóta használt Creation Engine-t, hanem az Unreal Engine 5-öt használja. Egész pontosan egy hibrid megoldást, amiben a grafikus elemekért az UE5 felel, míg a játék minden más mechanikájáért a Creation. Már a nulla marketinggel megjelentett játék, de a hibrid grafikus motor is azt mutatja, hogy a Bethesda tesztelget. Ez most egy tökéletes alkalom arra, hogy megnézzék miként tudják kezelni az UE5-öt játékaikban és, hogy felmérjék vajon érdemes-e teljes egészében átállniuk arra?

A Creation Engine ugyanis már rengeteg kritikát kapott a cég legutóbbi játékánál, a Starfieldnél is. Csúnyácska, lassú, nehezen kezel óriási területeket, a töltőképernyőkről nem is beszélve. Az Unreal Engine 5 megoldást nyújthat a Bethesda problémáira, de nyilván sok rizikót rejt magában egy mindeddig ismeretlen motor használata, ami ráadásul nem is a sajátjuk és licencelni kell azt.

Kíváncsian várjuk, hogy végül mire jutnak a fejlesztők. Az biztos, hogy grafikailag nem lehet panasz az új Oblivionra, az viszont már más kérdés, hogy vajon egy új játék minden elemét, hogy a The Elder Scrolls 6-ot is át merik-e majd ültetni teljes egészében UE5-re?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések