A fejlesztők elmondása alapján amiatt már nem kell félnünk, hogy lesz-e hová lovagolni a Ghost of Yoteiben.
A Ghost of Tsushima után új főhősőssel, új helyszínen, több mint 300 évvel később vesszük fel a fonalat a Ghost of Yoteiben, tehát nehéz lenne direkt folytatásként tekinteni rá ilyen értelemben. Azt viszont ha akarná sem tudná letagadni a Sucker Punch, hogy végső soron mégiscsak ugyanarról a játékról van szó a motorháztető alatt. A Ghost of Tsushima sikere után persze semmi gond nincs ezzel, a csapat akár hátra is dőlhetne. De a fejlesztők interjúiból az rajzolódik ki, hogy nem így tettek, és a GTA 6 környékére időzített megjelenésig igyekeznek mindenből jobbat, többet adni a közönségnek, amit az előző részben megszerettek.
A mai Hokkaidón (régebben, és így a játékban is Ezón) játszódó Ghost of Yoteiben ugyanis nem csak a sztori és a főhős lesz vadiúj. Ezek mellett a harcot is átalakították a kor fegyverei miatt, túlélési elemeket raktak bele, a főellenségeket pedig nem csak a Tsushimában látott lineáris úton vadászhatjuk le, hanem akár kényünk-kedvünk szerint is haladhatunk velük. Mindebből jól látszik, hogy nagyobb hangsúly lesz a nyílt világon a Sucker Punch következő játékában. Nate Fox és Jason Cornell, a Ghost of Yotei rendezői ezt egy Famitsunak (angolul a VGC fordításában jelent meg) adott interjúban is elismerték.
„Ami a nyílt világú kalandozást illeti, a Ghost of Yoteiben lesz a legnagyobb szabadság és térkép, amit valaha nyílt világú játékba raktunk” – árulta el Fox.
Nyílt világú játékot készíteni Japán helyszínnel persze nem egyszerű, erre már az Ubisoft is rámutatott az Assassin's Creed Shadowsnál, ami még a kormányt is felhúzta a szentélyek rombolhatóságával. A Sucker Punch viszont még véletlenül sem szeretne hasonló helyzetbe kerülni a kultúra és a szabadságérzet egyensúlyozásakor, ezért Fox az interjúban kitért arra is, hogy milyen lépéseket tettek ezen a téren:
„Több tanácsadóval is együttműködtünk az akkori ainu nép és ainu kultúra kapcsán. Mint az előző játékban, úgy most is alapos kutatást végeztünk a japán kultúráról, amit aztán beépítettünk ebbe a projektbe.”
A Ghost of Yotei 2025. október 2-án jelenik meg PlayStation 5 exkluzív címként.
Borítókép: Sucker Punch