Még sokáig nem hagyja magára a GTA alkotója az új játékát, a MindsEye-t

Még sokáig nem hagyja magára a GTA alkotója az új játékát, a MindsEye-t

Leslie Benzies csapata nem vitte túlzásba a MindsEye kampányát, de ami késik, nem múlik, mondja ő.

Leslie Benzies 2016-ban hagyta el a Rockstar Gamest, ahol részt vett egykoron a GTA franchise megalkotásában. Ezután alapította meg a Build A Rocket Boy nevű stúdióját, ami az ígéretek szerint egy Everywhere című játékot készít. Igaz, azóta némileg bonyolódott a helyzet, hiszen az első megjelenésük a MindsEye névre hallgat, míg az Everywhere egyelőre a kanyarban sincs. De nem kell aggódni, előbb vagy utóbb eljutunk majd oda is biztosan, mégha ehhez egyelőre be kell érnünk egy kb. 20 órás sztori kampánnyal villogó GTA klónnal.

A GamesIndustry-nak adott interjújában Benzies kikérte magának ezt, elvégre a MindsEye még csak nem is egy nyílt világú játék:

„Szerintem bizonyos történeteket sokkal nehezebb a játékosok elé tenni egy nyílt világban. A nyílt világ szabadságot ad, de nem feltétlenül akarsz szabadságot egy sztori elmesélésekor. A MindsEye nagyon karakter és idő specifikus, ez Jacob Diaz élete. Onnan kezdődik, hogy Jacob megérkezik Redrockba, és aztán a jövőben egy ponton otthagyod Jacobot. Szóval nagyon nehéz lenne nyílt világot faragni ebből. Attól függ az egész, hogy mit csinálsz. De Jacob sztorijához egy lineáris játék kellett.”

Ha így is van, a 20 órás sztori akkor is soványnak tűnhet a mai sztenderdek mellett. Benzies azonban ezt a kreatív döntést is megvédte:

„Szerintem ez egy jó játék hossz. Az adatok azt mutatják, hogy a nagy játékokat nem mindig játszák végig. Az emberek többsége, 60-70%-a nem fejezi be őket. Szóval amikor csinálsz valamit, én inkább amellett vagyok – és bizonyára a csapatom is ezt mondaná –, hogy az elejétől a végéig átélhető legyen, ne csináljunk 200 órás játékot. Legyen valami befejezhető, de legyenek mellette mellékküldetések, amik kitöltik a világot.. A MindsEye legtöbb mellékküldetése a karakterek háttérsztoriját bővíti vagy lyukakat töm be.”

Mindez azonban nem jelenti azt, hogy a Build a Rocket Boy megállna ennyinél a MindsEye kapcsán. Benzies ugyanis az interjúban elárulta, hogy még 10 éven át vannak tervei a címmel, előbb vagy utóbb jön hozzá több ingyenes és fizetős tartalom is, továbbá többjátékos mód és nyílt világ is. Bár az utóbbi évek tapasztalatai nem éppen azt mutatják, hogy a live service játékok ilyen sokáig húzzák. Továbbá az sem segít, hogy a közösség reakciói a megjelenéshez közeledve egyre vegyesebbek.

A MindsEye 2025. június 10-én jelenik meg PlayStation 5-re, Xbox Series X|S-re, valamint a Steamen keresztül PC-re.

Borítókép: Build A Rocket Boy

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések