A 007: First Light fejlesztője egy interjúban mesélte el, hogy milyen játékmenetre számíthatunk, és hogy milyen eltérések lesznek a Hitman szériához képest.
A múlt heti State of Play során leplezte le az IO Interactive a régóta várt James Bond játékát, a 007: First Lightot. A fiatal brit kémet szerepeltető kaland az első előzetese alapján picit úgy nézett ki, mintha egy átskinezett Hitman cím lenne. De mégis mire számíthat az, aki a 47-es ügynök után a 007-essel kívánja felforgatni a világot az IOI új játékában? Nos ebbe adott némi betekintést a minap Jonathan Lacaille franchise igazgató egy, a GamesRadar+-nak adott interjúban.
Lacaille elmesélte, hogy természetesen nem dobnak ki mindent, amit szerettünk az újabb Hitman részekben, de azért a fókusz azon van, hogy egy James Bond sztori alá rendeljék a játékmenetet, így egyensúlyt kell találni a funkciók átvétele során. Illetve ezért szükség volt arra is, hogy néhány nagyobb változást, újítást hozzanak be. „Ott van például a vezetés, sosem csináltunk még ilyet, most csinálunk” – mondta Lacaille.
A másik nagy előrelépés a Hitmanekhez képest az akció terén lehet. „A lövöldözés általában bukáshoz vezetett a Hitmanben, itt viszont a játék egy jelentős része lesz. Nem szeretnénk, ha a játék arról szólna, hogy csak lősz, lősz és lősz. Szóval sok olyan eszközt akarunk adni a játékosoknak, amiktől olyan okosnak érezhetik magukat, mint Bond” – árulta el Lacaille.
Vagyis végre kaphatunk egy rendes rendszert arra, hogy fegyverrel vágjuk ki magunkat a szorult helyzetekből, de emellett megmaradnak, fejlődnek azok a lehetőségek is, amelyekkel mészárlás, hangoskodás nélkül haladhatunk a pályán. Úgyhogy aki arra számított, hogy átcsap Call of Duty fejlesztésbe az IOI, tévedett, ahogyan az is, aki csak egy átskinezett Hitmant várt. Vagy legalábbis Lacaille arra próbált itt utalni, hogy nem egy akciódús lövöldét, inkább egy kém thrillert kapunk majd, amitől ezúttal nem idegen a tűzharc sem.
Borítókép: IO Interactive