Hiába a látvány, a harcrendszer és Eve bájos formái, a Stellar Blade története megosztó volt, amiről még a játék rendezőjének is megvan a véleménye.
A folytatásban éppen ezért nagyobb hangsúlyt kap a sztori, és úgy tűnik, a Shift Up tanult a hibáiból. A Stellar Blade az egyik leglátványosabb PlayStation cím volt idén, és nem véletlenül megy hatalmas rekordot a Steamen, de ahogy egyre többen végigjátszották, egyre világosabbá vált: a történet nem váltotta meg a világot, a karakterek alig fejlődnek, és néha teljesen értelmetlen jelenetek tarkítják az amúgy gyönyörű, posztapokaliptikus világot. Ezt pedig még a rendező, Hyung-Tae Kim sem tagadja.
Kim őszintén elmondta, hogy már fejlesztés közben is érezték, nem tudják azt a narratív minőséget hozni, amit szerettek volna. A forgatókönyvet elég korán megírták, de a büdzsé és az időhiány miatt rengeteg háttérelem, karakterépítés és átvezető jelenet végül a kukában landolt.
„Tisztában voltunk vele, hogy nem üt akkorát a sztori, mint szeretnénk, de muszáj volt a játékmenetre fókuszálnunk.” – mondta Kim.
„Szerintem a történet gyenge lett. A legnagyobb kihívást az átvezető jelenetek jelentették. Az olyan akciójátékokban, ahol a narratíva is fontos, az átvezetők kulcsszerepet játszanak a történetmesélésben. Hiszen pusztán az akcióval nehéz mindent átadni. Ezért döntöttünk úgy, hogy az átvezetőkön keresztül építjük fel a narratívát, és eleinte rengeteg ilyet akartunk beépíteni. Azonban az átvezetők elkészítésének költsége túl magas lett, így végül kénytelenek voltunk azokat a jeleneteket kivágni, amelyek a világépítést vagy a karakterek történetét mélyítették volna – a fő cselekmény kivételével –, a hatékonyság érdekében.”
Ennek ellenére a játék hatalmas siker lett: több mint 3 millió példány kelt el, ebből 1 milliót a PC-s port hozott össze mindössze három nap alatt, amivel a Stellar Blade rögtön felkerült a Steam toplistájára is. Ez a váratlan siker pedig egy dolgot biztosan garantált: a folytatást. Kim elárulta, hogy már készül a Stellar Blade 2, ahol sokkal mélyebb, jobban átgondolt történetet szeretnének elmesélni. A cél egy komorabb, karakterközpontúbb sztori, amely nemcsak látványban, de dramaturgiában is odacsap. Ráadásul a folytatásban visszahoznak olyan jeleneteket, amelyek az első részből végül kimaradtak.
Jelenleg azonban még nem a második részen dolgoznak teljes erővel: először a PC-s verzió hibáit javítják, csak utána indul a teljes értékű fejlesztés. A legkorábbi megjelenés 2027 körül várható.
Borítókép: Steam