Pofátlan árazás és kevesebb jutalom – a Ubisoft kihúzta a gyufát a Siege X-el

Pofátlan árazás és kevesebb jutalom – a Ubisoft kihúzta a gyufát a Siege X-el

Nagy reményekkel indult útjára az alaposan megújult Rainbow Six Siege X, de a közösség reakciója alapján Ubisoft megint sikeresen belenyúlt a darázsfészekbe.

A Siege mostantól már lehetőséget ad arra a vadonatúj R6 Marketplace segítségével, hogy a játékosok skineket vásároljanak, adjanak vagy cseréljenek el. Ám miközben ez elsőre szimpatikus újításnak tűnt, a Ubisoft párhuzamosan drasztikusan megvágta az ingyenesen szerezhető R6 Creditek mennyiségét. Hogy kompenzálja a meccsek után járó alacsonyabb Renown mennyiséget, két új módot vezettek: 1 000 jár szintlépésért, és 500, ha naponta lejátszol két meccset. A Ubisoft ezt a módosítást persze elrejtette a patch notes „Egyéb frissítések” részébe, azzal indokolva a döntést, hogy a napi jutalmazás révén jól gyarapodhat a játékosok in-game pénztárcája. Ez egyfajta nézőpont. Egy másik szerint viszont a Siege X lassan áttér a free-to-play játékok jól ismert trükkjeire: nem az akármennyit farmolható valutára helyezik a hangsúlyt, hanem a napi kihívásokra, amik arra kényszerítik a játékosokat, hogy minden nap belépjenek, különben lemaradnak. Akárhogy is nézzük, a Ubisoft éppen akkor kezdett el fukarkodni a Renownnal, amikor bemutatták a játék történetének eddigi legdrágább skinjét is, vagyis a rikító „Quintessence of Form” Valkyrie bundle-t, amely 50 dollárba kerül.

„Nagyon durva, amit most művelnek. Lassabban kapsz ingyen valutát, miközben bedobják a valaha volt legdrágább skint? Ez pofátlanság.” – írta egy Reddit-felhasználó.

És mindezt megfejelték az R6 Membership nevű új előfizetéssel, ami havi 10 vagy évi 80 dollárba kerül. Ezért cserébe kapunk egy Battle Pass boostot, különleges skineket és pár extra jutalmat – de a közösség szerint ez már túlzás, hiszen a Siege-ért eleve fizetni kellett, és mára már tele van mikrotranzakcióval – az X frissítéssel vált csak ingyenessé az alapverzió mindenki számára.

„Előfizetést kérnek egy olyan játékhoz, amiért már amúgy is fizetni kellett, és tele van a boltban megvásárolható cuccokkal? A Ubisoft tényleg a pénztárcánk mélyére akar látni.” – írta egy másik játékos a Twitteren.

A feszültség tehát nő, és a Reddit tele van panaszokkal, és egyre többen érzik úgy, hogy a Ubisoft új monetizációs stratégiája már nem a játékosélményről, hanem a gyors bevételekről szól.

Borítókép: Steam

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések