A vámpíros Witcher annyira durva lesz, hogy még a karaktered is kibabrálhat veled

A vámpíros Witcher annyira durva lesz, hogy még a karaktered is kibabrálhat veled

A The Blood of Dawnwalker nem csak egy újabb sötét fantasy szerepjáték: a készítők szerint ez lesz az a vámpíros RPG, ahol tényleg minden döntésed számít – még az is, amit nem tudatosan hozol meg. Véletlenül megölhetsz egy fontos NPC-t? Simán. És ez még csak a kezdet.

2026-ban érkezik a The Blood of Dawnwalker, és ha hihetünk az ígéreteknek, végre nem egy sablonos dialóguskerék-nyomogatós RPG-t kapunk, hanem egy valódi narratív homokozót, ahol minden döntés és minden cselekedet befolyásolja a világot. A játék kreatív igazgatója, Mateusz Tomaszkiewicz – akit a Witcher 3 és a Cyberpunk 2077 kapcsán már jól ismerhetünk – most az Xbox Wire hasábjain árulta el, mi is lesz más ebben a vámpíros kalandban:

„Egyértelmű célt adunk, de rengeteg utat hagyunk nyitva, hogyan jutsz el oda. Akár úgy is végigjátszhatod a játékot, hogy soha nem találkozol bizonyos frakciókkal.”

A legszebb az egészben, hogy ez nem csak PR-duma. Az általad irányított vámpír, Coen, egy instabil karakter, aki – ha súlyosan megsérül – elveszítheti az önkontrollját, és akaratán kívül kiszívhatja egy NPC erejét. Ezzel pedig nemcsak dialógusokat, hanem akár teljes küldetéseket is bukhatsz. A fejlesztők ezt nevezi „narratív sandboxnak”: egy történetvezérelt, de a játékos döntéseire és a karakter viselkedésére reagáló világ, ahol nem csak arról van szó, hogy A vagy B opciót választod, hanem arról is, mit teszel véletlenül, ösztönből, vagy túlélési pánikban. A legjobb viszont, hogy mi magyarok a saját nyelvünkön is végigélvezhetjük majd a történetet.

És persze nem csak arról szól, hogy kit ölsz meg vagy kit hagysz életben. Az egész világ reagál a döntéseidre – kihagyhatsz frakciókat, elidegenítheted a szövetségeseidet, vagy akár teljesen más végkifejlethez is eljuthatsz, mint más játékosok. Ha a The Blood of Dawnwalker tényleg tartja ezt a szintet, ez lehet a következő nagy sztoriközpontú RPG, amiről évekig beszélni fogunk.

Borítókép: Steam

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Gaming - PS4 – generáció, amely még mindig aktívan formálja a játékipart (x)

Szponzorált cikk Bár a videojáték-ipar dinamikája gyors ütemben halad előre, a Sony PlayStation 4 platformja olyan mérföldkövet jelent, amely még évek múltán is meghatározza a játékkultúrát. A PS4 nemcsak eladási számaiban, hanem tartalmi kínálatában, technológiai stabilitásában és közösségi jelenlétében is kiemelkedő volt – és az is maradt. A konzol mai napig aktív ökoszisztémája lehetővé teszi, hogy játékosok milliói továbbra is magas színvonalon kapcsolódjanak be új vagy klasszikus címekbe – legyen szó kompetitív esport élményekről vagy történetközpontú kampányokról.

Közvetítések