A The Blood of Dawnwalker nem csak egy újabb sötét fantasy szerepjáték: a készítők szerint ez lesz az a vámpíros RPG, ahol tényleg minden döntésed számít – még az is, amit nem tudatosan hozol meg. Véletlenül megölhetsz egy fontos NPC-t? Simán. És ez még csak a kezdet.
2026-ban érkezik a The Blood of Dawnwalker, és ha hihetünk az ígéreteknek, végre nem egy sablonos dialóguskerék-nyomogatós RPG-t kapunk, hanem egy valódi narratív homokozót, ahol minden döntés és minden cselekedet befolyásolja a világot. A játék kreatív igazgatója, Mateusz Tomaszkiewicz – akit a Witcher 3 és a Cyberpunk 2077 kapcsán már jól ismerhetünk – most az Xbox Wire hasábjain árulta el, mi is lesz más ebben a vámpíros kalandban:
„Egyértelmű célt adunk, de rengeteg utat hagyunk nyitva, hogyan jutsz el oda. Akár úgy is végigjátszhatod a játékot, hogy soha nem találkozol bizonyos frakciókkal.”
A legszebb az egészben, hogy ez nem csak PR-duma. Az általad irányított vámpír, Coen, egy instabil karakter, aki – ha súlyosan megsérül – elveszítheti az önkontrollját, és akaratán kívül kiszívhatja egy NPC erejét. Ezzel pedig nemcsak dialógusokat, hanem akár teljes küldetéseket is bukhatsz. A fejlesztők ezt nevezi „narratív sandboxnak”: egy történetvezérelt, de a játékos döntéseire és a karakter viselkedésére reagáló világ, ahol nem csak arról van szó, hogy A vagy B opciót választod, hanem arról is, mit teszel véletlenül, ösztönből, vagy túlélési pánikban. A legjobb viszont, hogy mi magyarok a saját nyelvünkön is végigélvezhetjük majd a történetet.
És persze nem csak arról szól, hogy kit ölsz meg vagy kit hagysz életben. Az egész világ reagál a döntéseidre – kihagyhatsz frakciókat, elidegenítheted a szövetségeseidet, vagy akár teljesen más végkifejlethez is eljuthatsz, mint más játékosok. Ha a The Blood of Dawnwalker tényleg tartja ezt a szintet, ez lehet a következő nagy sztoriközpontú RPG, amiről évekig beszélni fogunk.
Borítókép: Steam