Az új, gigantikus RTS/MMO hibrid játék első playtestje június 9-től 16-ig érhető el a Steam Next Fest keretében, ahol akár ezer játékos is egyszerre ostromolhatja egymás várait.
Az Anvil Empires az építkezős RTS és az online MMO stílus keveréke, amelyet a Siege Camp csapata fejleszt. A játék lényege, hogy a klasszikus Age of Empires 2-es megközelítést ötvözi a Foxhole-ból ismert, valódi játékosok által irányított frontvonalakkal. Minden egyes katona (lovag, íjász, lándzsás) és minden munkás (paraszt, favágó, bányász) valódi ember által irányított karakter, így a „háború” középpontjában nem a mesterséges intelligencia, hanem a közös stratégia és a tényleges együttműködés áll. A végeredmény? Egy olyan folyamatos konfliktus, ahol hetekig épülnek a táborok és a falak, miközben a résztvevők folyamatosan zajló ostromokat vívnak egymással.
Miért olyan nagy a tét?
A játék szívét az építkezés és az utánpótlás menedzsmentje adja, de a középpontban mindig a harc áll. Míg a parasztok fakitermeléssel, bányászattal és mezőgazdasággal biztosítják a nyersanyagot, addig a harcosok katonai jellegű feladatokat látnak el: várakat védelmeznek, ostromgépeket építenek és megpróbálják áttörni az ellenséges vonalakat. Egy-egy nagyobb összecsapás akár ezer főt is számlálhat, amelynek során a támadók először ostromgépeket és létrákat készítenek, majd megpróbálják bevenni a védők által megerősített falakat. A védőknek közben tarackokkal és bástyák megerősítésével kell visszaverni a rohamot. Ennek köszönhetően a települések állapota folyamatosan változik, hiszen ha egy falu elesik, onnan újabb támadások indulhatnak.
Steam Next Fest playtest: június 9–16.
Az Anvil Empires első hivatalos tesztje a Steam Next Fest ideje alatt zajlik le. Ebben az időszakban bárki ingyenesen letöltheti a demót, és bekapcsolódhat a körforgásba. A playtest fókuszában most elsősorban a harci mechanikák és a gigantikus ostromok állnak: ugyan az építés és a kereskedelem már részben működik, de a teszt legfőbb célja az ezerfős csaták stabilitásának és élvezhetőségének kipróbálása. A fejlesztők szeretnék látni, hogyan reagál az általuk összerakott motor a hatalmas terhelésre, és milyen visszajelzéseket adnak a játékosok. Ha szereted a középkori hangulatot, a koordinált, több száz emberes rohamokat, akkor érdemes már az első napokban belépni.
Borítókép: Steam