A Guerrilla Games saját fejlesztésű motorja, a Decima Engine nemcsak a Killzone: Shadow Fall-ban, hanem a Death Stranding 2-ben is megmutatta az erejét. A pletykák szerint ezt látván a Sony elgondolkodott azon, hogy vajon ez a technológia mire lenne képes más stúdiók kezei között.
A Decimát eredetileg 2013-ban alkotta meg a Guerrilla Games, de az első modellen még rengeteget kellett csiszolni. A nagy áttörést Hideo Kojima és a Guerrilla közös munkája hozta meg, aminek eredményeként megszületett a Death Stranding, majd később a Death Stranding 2. Bár a motor nem kínál olyan leleményes funkciókat, amit az Unreal Engine 5 tud, a minősége és optimalizációja miatt a rajongók egy része már egy ideje sokkal jobban kedveli. És azért azt is tegyük hozzá, hogy mindegy mennyi mindent tud az UE5, ha egyszerűen a legtöbb modern játék vergődik alatt, és frissítések garmadája kell hozzá.
A Sony nagy ötlete
Egy Reddit-felhasználó szerint, aki egy londoni eseményen beszélt egy fejlesztővel, a Sony komolyan fontolgatja, hogy más stúdióknak is engedélyt adna a Decima használatára. Ez egy abszolút nyerő helyzet lehet számukra, hiszen egyérszt a Sony profitálna a licencből, másrészt a fejlesztők egy bizonyítottan erős motorhoz férhetnének hozzá, a remekül összerakott videójátékok pedig újabb rajongókat szereznének a stúdiónak, ezzel még jobban megásva a sírját az Unreal Engine-nek. Az egyelőre kérdéses, hogy ez kizárólag mainstream stúdiókra vonatkozik-e, vagy harmadik felek is hozzáférhetnek-e majd. Az viszont biztos, hogy olyan belsős stúdiók, mint a Bend, már most is Decimával dolgoznak.
A vizuális orgia
A Death Stranding 2 látványra az egyik legszebb játék lett az utóbbi években, ráadásul mindezt a szintén megosztó ray tracing nélkül sikerült összehozni. Ez mutatja, hogy a Decima képes extra technológiák nélkül is kompromisszummentes élményt adni vizuálisan. Nem csoda, hogy a Sony szeretné szélesebb körben is hasznosítani a programot. Egyelőre persze még csak egy pletykáról van szó, de ha igaz, a Decima a Sony egyik legerősebb fegyverévé válhat az Unreal Engine 5 dominanciájával szemben. Kérdés, hogy a cég meg meri-e lépni ezt, vagy továbbra is csak házon belül tartja a technológiát.
Borítókép forrása: Kojima Productions