Eleged van abból, hogy az fps-számláló 90-et mutat, de a játék mégis szaggat? A Valve most segít tisztán látni: a legújabb Steam-frissítés végre elárulja, mennyi képkockát generált a DLSS vagy FSR.
A Valve úgy döntött, ideje lerántani a leplet az fps-mítoszról, és beépítette a Steambe azt, amire már régóta szüksége volt a közösségnek. Kaptunk egy új, részletes teljesítménymérőt, ami különbséget tesz a valódi és a generált képkockák között.
Ez mit takar pontosan?
Mostantól nem csak egy sima fps-értéket látsz a sarokban, hanem azt is, hány képkockát generált a DLSS vagy az FSR, vagyis mennyi a "valódi" teljesítménye a videókártyának, és mennyi az AI által létrehozott extra képkocka. Ha be szeretnéd kapcsolni ezt a feature-t, akkor nincs más teendőd, mint felkeresni a beállításokban az in-game fület, és ott a performance detail levelnél kiválasztani a kívánt szintet.
Steam's new in-game performance monitor now available in today's Steam Client update https://t.co/26a7ajvzPx pic.twitter.com/38K1oJdUka
— Wario64 (@Wario64) June 30, 2025
A Valve új overlaye négy szinten állítható:
- Csak fps
- Fps + további részletek
- CPU + GPU kihasználtság
- Full info: fps, CPU, GPU, RAM minden mennyiségben
Minél többet mutat, annál több helyet foglal, ám aki tuningolni akarja a gépét vagy szeretné tudni miért érzi azt, hogy szaggatna a játék, annak aranyat ér. A frissítés első körben a Windowsos felhasználóknak készült és a leggyakoribb videókártyák esetében működik, de a Valve azt ígéri, hogy tovább bővítik ezt a funkciót. Olyan dolgokat is felismer majd az overlay, mint például a szűk keresztmetszetek vagy a “valami biztos nem oké a gépeddel” típusú problémák.
„A frame generation nem oldja meg az input lagot – ez fontos a kompetitív játékosoknak – de vizuálisan folytonosabb képet ad a mai magas frissítési frekvenciájú kijelzőkön.” – írja a Valve.
Ez különösen akkor hasznos, ha egy játék elvileg 60 fps-sel megy, de mégis úgy érzed, mintha csak 30 lenne. Éppen ezért most már ténylegesen meg tudod nézni, mi az igazság.