Hiába a Baldur's Gate 3 hatalmas sikere, a színészek attól még nem úsznak a munkában

Hiába a Baldur's Gate 3 hatalmas sikere, a színészek attól még nem úsznak a munkában

Három Baldur's Gate 3 karaktert alakító színész mesélt az élményeiről és a karrierjéről egy interjúban.

2023-ban az év játéka volt, ezért szinte minden díjat bezsebelt a Baldur's Gate 3-mal a Larian Studios, ahol és amire csak nevezték. A játékban zseniális alakításokat nyújtó színészek szintén rengeteg kritikai elismerést kaptak, a rajongók is imádják őket, és ezért gyakran hívják őket különféle videójátékos rendezvényekre előadni, fotózkodni. És amikor valamiből annyi példány fogy, mint a Baldur's Gate 3-ból, amikor valami annyi hírverést kap, mint ez a játék, azt gondolhatnánk, hogy akiknek a keze munkáját dícséri, azok most már befutottak. Hát, nem egészen.

A holland Heroes Dutch Comic Con során három BG3-as színész, Samantha Béart (Karlach), Theo Solomon (Wyll) és Dave Jones (Halsin) adtak interjút az All in the Game-nek, ebből pedig kiderült, hogy az életük mit sem változott a játék miatt azon túl, hogy több eseményre hívják őket a rajongókkal találkozni. Solomon arról beszélt, hogy „nem gondoltuk volna, hogy annyira népszerű lesz a játék, hogy az emberek a világ másik végéről fognak ezekre a kiállításokra utazni, hogy találkozhassanak velünk.” Béart viccesen tette hozzá, hogy „félelmetes, hogy még két év után sem fogynak a sorok.”

Azonban a színészek élete nem sokat változott a Baldur's Gate 3 sikerét követően ezeken a rajongói interakciókon kívül. Béart szerint ennek az az oka, hogy hiába ismerik őket a fejlesztők és a játékosok, mert azok, akik a film- és tévéiparban a castingért felelnek, nem járatosak annyira a videójátékokban, nem adnak akkora jelentőséget az ott elért teljesítményeknek.

„Van egy tévhit, hogy mi mind nagyon elfoglaltak vagyunk, mindenünk rendben van és gazdagok vagyunk, de ezek egyike sem igaz. Az Egyesült Királyságban még érdekesebb a helyzet, mert gyakran harmadik feleken keresztül dolgozunk, és ők általában egyáltalán nem vesznek tudomást erről a kultúráról. Csak annyit mondanak, hogy ja, nagy menő vagy, persze, hogy az vagy, aztán kirakod eléjük a díjakat az asztalra és néznek, hogy várjál, ez tudom micsoda, tessék, itt egy lehetőség. Tehát van némi probléma, a fejlesztők és a rajongók... furcsa ez, mert középen ott vannak azok, akik felveszik a munkánkat, akik nem járatosak annyira ebben, hogy mennyire népszerű is valójában. De a rajongók és a devek nagyon is szeretnék, ha velük dolgoznánk, szerintem, csak az egész ipar titoktartási nyilatkozatokkal van telezsúfolva, ezért nincs olyan átláthatóság, mint a filmeknél vagy a tévében. És nem látják annyit az arcunkat sem.”

Solomon és Jones szintén megerősítették Béart szavait. Előbbi annyival egészítette még ki kollégáját, hogy szerinte ugyan jót tett nekik a Baldur's Gate 3, de ettől még a színészi karrier az színészi karrier marad, tehát lehetőségről lehetőségre kell építkezni. Jones pedig annyit fűzött hozzá, hogy a múltbéli sikereknek sajnos nincs akkora hatása, minden a meghallgatáson múlik, pláne, mert gyakran teljesen vakon csinálják ezeket, nem is foglalkoznak azzal, hogy ki honnan jött. „Sok díjnyertest ismerek, aki várta, hogy csörög majd a telefon hónapokon át, de nem tette” – foglalta össze a színész a helyzetet.

Borítókép: Larian Studios

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések