Hiába örültek meg sokan, hogy végre elérhetővé válik a Game Pass kínálatában az egyik legizgalmasabb Call of Duty, néhány nap múlva már el is tűnt a platformról, mert egy hatalmas probléma jó néhány rajongó életét megkeserítette.
Szinte még véget sem ért az örömtáncunk, miután megláttuk a Call of Duty: WWII-t a Game Pass-ban, mire már el is távolították a játékot a virtuális polcokról. Ráadásul az Activision július 5-én még a szervereket is lekapcsolta, akkora volt a gond. Hivatalosan azzal indokolták ezt a manővert, hogy további vizsgálat szükséges a WW2 Microsoft Store-os verzióját illetően, mivel többen is súlyos problémáról számoltak be a Game Passos debütálását követően.
Mi történt a játékkal?
A közösség szerint valódi hackelés történt: többen is arról számoltak be, hogy meccsek közben furcsa dolgokat tapasztaltak, például lefagyott a meccs, vagy teljesen megállt a játék. Az egyik felhasználó például így fogalmazott az X-en:
„Most hackeltek meg, miközben a WW2-vel játszottam! Ne játsszatok WW2-vel a Game Pass-en!”
A problémák mögött RCE, azaz Remote Code Execution állhat – ami nem csupán egy cheat vagy bug, hanem egy súlyos biztonsági rés. Ez lehetővé teszi, hogy egy támadó akár távolról is kódot futtasson a gépeden, ha a játék peer-to-peer kapcsolaton keresztül működik. Más szóval a támadó gyakorlatilag betörhet a számítógépedre. Az RCE típusú támadások komoly veszélyt jelentenek a felhasználók eszközeire, így a leállás valószínűleg nem véletlen.
Mi lesz most?
Egyelőre semmi hivatalos információt nem tudni arról, hogy mikor térhet vissza a WW2 a Game Pass-be vagy a szerverek mikor indulnak újra. Az viszont biztos, hogy ha tényleg RCE támadások állnak a háttérben, akkor az Activision-nek gyors és hatékony megoldással kell előállnia, különben a közösség bizalma gyorsabban elpárolog, mint egy molotov a spawn-pontnál.
Borítókép: Steam