Megérkezett a Mafia: The Old Country első játékmenet-videója, és az igazság az, hogy nem vagyok maradéktalanul elégedett, és csak felerősödött bennem az érzés, miszerint nem a Hangar 13-nak kellett volna adni ezt a projektet. A cikk a szerző saját véleményét tükrözi.
Ez a fejlesztőcsapat készítette ugyanis a Mafia 3-at, ami finoman fogalmazva sem volt egy főnyeremény, sőt a széria leggyengébb részeként vonult be a történelemkönyvekbe. Ettől függetlenül persze egyszer végig lehet játszani, meg akadtak olyanok is akik kifejezetten kedvelték, de ez már nem volt az a klasszikus értelemben vett gengszterjáték, mint ahogyan azt az első két rész esetében megszoktuk.
A Mafia: The Old Country-ra viszont egyelőre nehéz úgy tekinteni, mint méltó örökös. Persze csak 9 percet mutattak meg belőle, és nem illik egyből lehurrogni egy játékot sem, de az igazság az, hogy itt most nem is ez a cél. Egyszerűen csak érthetetlen jó néhány dolog a látottak alapján. A grafikát nem méltatom, általában kevésbé jól kinéző alkotásokba is el tudok merülni, ha vannak szerethető részei. Az Old Country esetében ez alighanem a sztori lehet majd, de arról egyelőre vajmi keveset tudunk. Ami viszont már a videó elején feltűnt, azok a hangok. A szinkron például egész jó, azonban a lépés hangok túl hangosak, és egyébként is furán koppannak Enzo cipellői a lépések során – és ez csak egy a jó néhány közül. Szőrszálhasogatás? Lehet... viszont ki tudnak zökkenteni? Engem például igen. A másik a mozgás, és ez már akkor feltűnik, mikor kijön főhősünk a Dontól. Egy kissé furán jár Enzo, de ez a többi karakterre még inkább igaz, érzetre pedig olyan volt, mintha egy tíz évet visszarepültünk volna a videójáték-fejlesztésben.
A nagy negatívum számomra viszont az autózás. Mégpedig azért, mert a fejlesztők elmondása szerint kiemelt figyelmet kapott náluk, hogy minden a lehető legautentikusabb legyen. Nos... nem vagyok szakértő, de szerintem az 1900-as évek elején a földutakon aligha száguldoztak ennyivel az emberek. Nemcsak a sebesség megkérdőjelezhető, de olvasataim szerint ezen járművek felfüggesztése ilyen körülmények között nem sokáig bírta volna. Az pedig már csak hab a tortán, hogy skippelni lehet az autós részeket a játékban, ergo simán benne van, hogy az indulási és érkezési pont között szinte értelmetlen lesz megállni vagy szétnézni, mert a tájon kívül semmi sem vár ránk. Tudom még fokozni, mert azt is szeretném megemlíteni, hogy Enzo kocsikázása közben volt néhány akadozás is a videóban, amiket sokan komoly frame pacing hibaként azonosítottak. És ez nem egy pre-alfa változat már, amire legyintene az ember. Erre leginkább csak annyit mondanék, hogy ez is csak egy újabb Unreal Engine 5-ös játék, amit nem bír el a motor, ha autóba ül valaki. Az ilyen gyors mozgás, vagyis vezetés már más UE5-címeknél is megborította a teljesítményt, szóval érdekes lesz látni, mit hoz a teljes verzió.
A lövöldözést most nem rónám fel az Old Countrynak – bár ha a már Szicília, akkor elég csak visszagondolnunk a Mafia 2 elejére, ahol Vitóval szintén megjárjuk Olaszországot, és az valahogy mégis hangulatosabb volt és jobban festett összességében –, mivel az összes eddigi részben ment a darálás egyes küldetések során, viszont az ellenfelek sajnos itt is sík hülyék, és gyakorlatilag semmiféle tervezés vagy skill nem kell hozzá, hogy több tucat embert likvidáljunk majd egy-egy misszió során. Ahogy néztem még csak fedezékbe sem nagyon kell bújni, pedig az első játék híres volt erről, hogyha valaki Rambózni szeretett volna, azt gyorsan kilőtték. A gránát pedig egyenesen röhejesen festett. Nem elég, hogy az őrök bohócként reagálták le a szitut, de a robbanás semmiféle hatással nem volt az ellenfeleken kívül a környezetre, ami azért 2025-ben szomorú látvány.
A legelgondolkodtatóbb számomra, hogy elvileg ez egy amolyan tesztjáték a Hangar 13-tól, és kisebb költségvetésből készültek, de ez akkor sem mentség, hogy egyes animációk egyszerűen szarok (mint pl. amikor felveszi Enzo a fegyvert az asztalról), de az amatőr dolgokat még lehetne sorolni. Szóval ennek függvénye lenne egy nagyobb szabású Mafia játék, de az eddig látottak alapján, és a sok játékos csalódottságát olvasván bőven benne van, hogy megbukik a The Old Country és akkor egy jó időre búcsút inthetünk a Mafia szériának. Talán nem is baj, mert egyelőre távol vagyunk attól, hogy megközelítsük az első, vagy netán a második felvonás szintjét.
Borítókép: Steam