A PlayStation egykori fejese szólalt meg az őrülten magas játékbüdzsék ügyében. Szerinte hiába költ egy stúdió többet egy játékra, az nem jár előnyökkel.
Shuhei Yoshida valóságos iparági legenda, aki már 1993-ban is a PlayStation kötelekében dolgozott, 2008 és 2019 között pedig a Sony Interactive Entertanment elnöke volt. A most 61 éves Yoshida idén vonult vissza a PlayStationtől. Nemrég a Kit & Krysta YouTube csatorna műsorában bukkant fel, ahol többek között arról is beszélt, hogy a PS4-érában egyértelműen biztonságosabb volt az óriási címek felé tolni a céget, manapság viszont már nem biztos, hogy ez a jó irány. Yoshida arra is kitért, hogy meglátása szerint a PS5 korszakában a játékok egekig emelt büdzséje már sok negatívummal is jár. Ő ennek tudja be azt is, hogy jóval kevesebb játékot kapunk manapság, mint mondjuk 10 évvel ezelőtt.
„Lehet, hogy ellentmondásos, de úgy éreztük, hogy ha elég pénzt költöttünk egy nagy játék elkészítésére, akkor a siker esélye is megnő, mert mindenki nagyobb játékokat akart játszani, mindenki szebb grafikát akart, valósághűbb karaktereket, több játékidőt."
„Láttam néhány elemzést és becslést, amik azt mutatták, hogy ha egy azonos franchise megjelent a PS4 korszakban és a PS5 korszakban is, akkor utóbbiban a költségvetése a duplájára nőtt. Ez elérte azt a pontot, hogy a játékok már nem tudják megtéríteni a beruházást. Szerintem most, a PS5 generációban értünk el oda, hogy az iparág tényleg, igazán hisz abban, hogy valamit tenni kell ezzel a problémával."
A kérdés már csak az, hogy mit lehet ezzel tenni és, hogy ki fog ezzel kezdeni bármit is? A GTA 6 több, mint valószínű, hogy rekordot dönt majd a játékra fordított pénz mennyiségével, persze ott is kérdéses, hogy megtérül-e majd a befektetés? Ha nem, akkor biztos, hogy változnia kell a piacnak, ha a GTA 6 is megbukna a kasszáknál, akkor valószínűleg mindenki azonnal a fejéhez is kapna. Ha viszont óriási befektetés mellett óriási hasznot hoz a GTA 6... félő, hogy az még tovább fújná a gamer lufit, ami már így is a kipukkadás szélén van.