A Sony nem tud mit kezdeni a Days Gone fejlesztőivel

A Sony nem tud mit kezdeni a Days Gone fejlesztőivel

A Bend Studio nem tétlenkedett az elmúlt hat évben, de bármibe fogtak, az végül mindig a kukában landolt.

Mi még jól emlékszünk rá, hogy a megjelenését követően, 2019 tavaszán kifejezetten megosztó volt a Days Gone fogadtatása. Ám hat évvel később már hajlamosak vagyunk a PlayStation 4 egyik legnagyszerűbb új IP-jaként tekinteni a Bend Studio nyílt világú motoros, zombis kalandjára. Az élőholtak hatalmas hordáit megmozgató, végtelenül laza oregoni túra valóban remek játék volt, de a kezdeti elégedetlenségek – amelyek egyébként nem voltak alaptalanok, főleg a játék teljesítményét illetően – megpecsételték a franchise sorsát, a Sony nem kért a második részből, ezzel pedig a Bend Studio is válságba került.

A stúdió azóta menesztett direktora, John Garvin kis túlzással kereszteshadjáratot hirdetett a világ ellen, a “woke kritikusokat” hibáztatva a Days Gone vegyes fogadtatásáért, és a színfalak mögött azóta sem lett sokkal rózsásabb a helyzet. Eddig is tudtuk, hogy a Sony Interactive Entertainment a nagy live service-trendre felülve a Bend Studios csapatát is egy online játék fejlesztésével bízta meg, ezt a projektet azonban hamar törölték is. Az viszont új infó, hogy nem ez volt az egyetlen olyan kezdeményezés, ami már a bejelentése előtt kaszát kapott.

A Bend Studio egyik munkatársa, Jacob Fieth nemrégiben frissítette a LinkedIn-profilját, a szakmai tapasztalata alatt listázott információkból pedig kiderült, hogy habár a Days Gone óta nem jelentetett meg új játékot a Bend Studio, kezdeményezések akadtak bőven, csak a Sony idővel mindet jegelte. Nyilvánvaló, hogy az egyik ilyen cím a már korábban elkaszált multiplayeres projekt lehetett. Viszont Fieth ezen kívül legalább egy másik játékon is dolgozott, amiben többek között a nyílt világú küldetéseket, eseményeket és a világtérkép elrendezését igazgatta, továbbá animátorokkal és programozókkal együtt a játék átvezető animációin, illetve a játékos karakter mozgásán is ténykedett.

Meglepő lenne, ám nincs kizárva az sem, hogy a Bend csapata mégiscsak dolgozott a Days Gone 2 korai prototípusán. De az egy fokkal valószínűbb, hogy egy teljesen más IP-ra állította rá a stúdiót a Sony, mielőtt két nagy leépítési hullám közt ezt a kezdeményezést is a fiókba tették volna. Mi azt sem tartanánk elképzelhetetlennek, ha az oregoni fejlesztőbrigád a régi sikerszériáját, a Syphon Filtert vette volna újra elő, bár a tényen, hogy a projekt törölve lett, ez sem változtatna.

Borítókép: SIE Bend Studio

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Gaming - PS4 – generáció, amely még mindig aktívan formálja a játékipart (x)

Szponzorált cikk Bár a videojáték-ipar dinamikája gyors ütemben halad előre, a Sony PlayStation 4 platformja olyan mérföldkövet jelent, amely még évek múltán is meghatározza a játékkultúrát. A PS4 nemcsak eladási számaiban, hanem tartalmi kínálatában, technológiai stabilitásában és közösségi jelenlétében is kiemelkedő volt – és az is maradt. A konzol mai napig aktív ökoszisztémája lehetővé teszi, hogy játékosok milliói továbbra is magas színvonalon kapcsolódjanak be új vagy klasszikus címekbe – legyen szó kompetitív esport élményekről vagy történetközpontú kampányokról.

Közvetítések