A The Witcher 3 veteránjai új játékot hegesztenek már egy ideje The Blood of Dawnwalker néven, és bár a sztori is érdekes lesz, de egy merész új megoldással is előrukkoltak.
A Rebel Wolves stúdió egy sötét fantasy történetközpontú akció-RPG-n munkálkodik, ám erre a stúdióra azért is érdemes odafigyelni, mert ex-CD Projekt RED-es nagyágyúk vezetik, köztük Konrad Tomaszkiewicz (The Witcher 3 Game Director). Kaptunk már jó néhány izgalmas ízelítőt egyébként a sokak szerint csak 'vámpíros Witchernek csúfolt' alkotásból, és úgy látszik tényleg egy remekbeszabott játéknak örülhetünk majd, ha megjelenik. A The Blood of Dawnwalker egyik legizgalmasabb mechanikája viszont egyértelműen az idő-alapú rendszer, ami nem siettet senkit, de azért nem is enged majd a babérjainkon ülni.
Csak akkor telik az idő, ha te úgy döntesz
Daniel Sadowski, a játék dizájnigazgatója mesélt arról, hogy az idő csak akkor mozdul előre, ha a játékos aktívan cselekszik, például elvállal vagy teljesít egy küldetést. Nem céljuk, hogy a játékosokat még az idő is stresszelje, inkább azt akarják, hogy mindenki elgondolkodjon a döntései súlyán.
„Nem akarjuk, hogy ez az időmechanika rohanásra kényszerítse a játékosokat. Inkább a narratíva része, ahol a cselekvésnek és a tétlenségnek is van következménye.”
Ez azt jelenti, hogy bizonyos missziókat nem érsz majd el vagy egyes eseményekről lemaradsz, mert választanod kell mibe fekteted az idődet, hogy végül eséllyel szállhass szembe a főellenséggel.
Witcher-párhuzam?
Tomaszkiewicz szerint a The Witcher 3-ban például Ciri bajban lehet, de simán leülhetünk Gwentezni, mivel ennek nincs valódi következménye. A Dawnwalker viszont ezt megfordítja:
„Ha tudnád, hogy valami történni fog, ha nem mész el időben – akkor talán máshogy állnál hozzá. Mélyebb lenne az élmény, és jobban beleélnéd magad.”
Mikor jön?
A The Blood of Dawnwalker PC-re, PS5-re és Xbox Series X/S-re érkezik, de pontos megjelenési dátumot még mindig nem kaptunk.
Borítókép: Steam