Berezeltek a kiadók? Magyarázkodásba kezdtek a Stop Killing Games kampány sikere után

Berezeltek a kiadók? Magyarázkodásba kezdtek a Stop Killing Games kampány sikere után

Az Európai Unióban ténykedő videójáték-kiadók és a játékosok nézőpontja távolabb sem állhatna a kinyírt játékok esetében.

Még július végéig fut az Európai Unióban az a petíció, amivel az európai játékosok szeretnék meggyőzni az Európai Bizottságot, hogy tárgyalják a kinyírt videójátékok helyzetét. Szerencsére már legalább 7 tagállamban elérték a minimum aláírást, illetve a teljes EU-ban is átlépte már az 1,2 milliót az aláírók száma, így a kötelező követelmények teljesültek. Viszont továbbra is fontos, hogy minél több játékos hangoztassa a véleményét az ügyben, mert minél népszerűbb egy kezdeményezés, annál könnyebben állnak be mögé a politikusok. Ezért ha még nem tetted, írd alá a Mentsük meg a videójátékokat kezdeményezést az EU oldalán!

Aki esetleg nem hallott volna erről az elmúlt egy évben, a cél az, hogy az EU kötelezze a kiadókat, hogy ne hagyják magukra a programokat, ha lelövik a szervereket, és oldják meg, hogy minden játszható maradjon, amiért a játékosok egykoron fizettek. Bár napestig sorolhatnánk a rossz példákat a kiadói hanyagságra, nemtörődömségre, a legnagyobb mindközül egyértelműen a The Crew tavalyi kivégzése volt, hiszen ez indította be a Stop Killing Games kampányt, ami után az aláírásgyűjtés kezdődött.

A The Crew esetében ugyan nem érte el a nyomásgyakorlás a kívánt hatást, legalább az Ubisoftnál tettek pár lépést annak érdekében azóta, hogy a jövőben ne ekézhessék őket más játékok könyörtelen kivégzéséért. Viszont bőven akadnak még kiadók, akik magasról tesznek az egészre, mind a gamerek, mind a politikusok előtt bőven van még feladat. Pláne, mert az aláírásgyűjtés sikere miatt megszólalt a Video Games Europe is, ami lényegében a kontinensen ténykedő kiadók lobbiszervezete.

Közleményében a Microsoftot, az Electronic Artsot, az Epic Gamest, a Take-Two Interactive-ot, a Nintendót és az Ubisoftot is tagjai között tudó tömörülés arról ír, hogy nem szabad elvenni a kiadóktól a döntési lehetőséget, hogy beszüntessék a videójátékaik forgalmazását, a funkcióik fenntartását, ha a gazdasági érdekük azt kívánja:

„Értékeljük a közösség szenvedélyét, azonban több oka lehet annak, hogy az online szolgáltatásokat beszüntessük, ezt sosem vesszük félvállról, és meg kell maradnia lehetőségként a cégek számára, ha egy online élmény már nem fenntartható gazdaságilag. Megértjük, hogy ez csalódást okozhat a játékosoknak, de amikor ilyen történik, akkor az iparági szereplők tesznek azért, hogy időben értesítsenek mindenkit a változásokról, ezzel a helyi fogyasztóvédelmi előírásoknak is megfelelve.

A privát szerverek nem mindig kivitelezhető alternatívák a játékosok számára, mert a játékosok adatainak védelméért bevezetett biztosítékok, az illegális tartalmak eltávolítása, a nem biztonságos közösségi tartalmak elleni harc nem történhetne meg másképp, és ilyenkor a jogtulajdonosokat felelősségre vonhatnák ezekért. Továbbá számos cím már az alapoktól kizárólag online játékra készül, lényegében ez a kezdeményezés csökkentené a fejlesztők döntési lehetőségeit azáltal, hogy drágább lenne elkészíteni a videójátékokat.

Nyitottak vagyunk a lehetőségre, hogy a következő hónapokban a politikai döntéshozókkal és a kezdeményezés vezetőivel megbeszéljük a pozíciónkat.”

Borítókép: Ubisoft

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések