Egy új Counter-Strike 2 frissítés ismét lebuktatta a Half-Life 3-at

Egy új Counter-Strike 2 frissítés ismét lebuktatta a Half-Life 3-at

A Half-Life 3 – vagy ahogy belső körökben hivatkoznak rá, HLX – úgy néz ki, hogy végre átlépett a mítoszok világából a valóságba.

Lehet, hogy sokatok életének szerves részét képezik a Half-Life 3-os mémek, de most jobb ha megkapaszkodtok valamiben, mert először az éleben úgy tűnik, nemcsak egy pletyka kering az éterben. A Valve szép csendben ugyanis épp ezen a projekten dolgozik a háttérben, és a legfrissebb infók alapján már tényleg a fejlesztés végső szakaszában járhat a projekt.

Mire fel ez a nagy lelkesedés?

A kulcs a legutóbbi Counter-Strike 2 frissítés, ami nemcsak új matchmakinget és balanszolást hozott, hanem a Source 2 motorral kapcsolatban is tartogatott egy-két meglepetést, és bizony előbukkant néhány érdekes kódsor is. Például egy ismerős mechanika: a „thumper”, amivel az 'oroszlányhangyákat' (antlion) lehetett elijeszteni. Aki játszott a Half-Life 2-vel, most nyugodtan hátradőlhet egy nosztalgikus sóhajjal. Ez már önmagában is izgi lenne, de ez csak a jéghegy csúcsa, hiszen eddig egyetlen egy alkalommal sem volt fix utalás az előző játékokra egy-egy ilyen update-ben. Továbbá a legjelentősebb változás, amit a Source 2 motor legújabb frissítése hozott, az az AI-szkriptek alapos átalakítása. Ez azért is számottevő, mert ezzel megváltoztatták hogyan reagálnak az NPC-k a játékbeli eseményekre: a korábbi hangalapú reakciókat most úgynevezett AI-események váltják fel. Már egy ideje ismert, hogy ez egy HLX-feature, azonban az igazi újdonság az, hogy most már létezik egy külön definíciós fájl is ezekhez az AI-eseményekhez, ez pedig arra utal, hogy a funkció elkészült és olyan szinten ki van dolgozva, hogy használható szkriptekben, illetve a pályakészítés során is.

És hogy hogyan lehet ezt kihasználni? Hát például a frissített Hammer pályaszerkesztővel, ami mostantól támogatja:

  • járműfizikát
  • szélmechanikát
  • modellek deformációját
  • és még termodinamikát is, mert miért ne.

És hogy a modderekről se feledkezzünk meg: a dokumentáció, amit a Valve most kiadott, gyakorlatilag egy modkészítő tutorial.

Akkor most mikor jön?

Nos, még mindig a Valve-ról van szó. Náluk semmi sem úgy működik vagy halad, mint máshol. Nem lesz hosszú marketingkampány, nem lesz nagy beharangozás, csak egyszer bumm, és berobban a Steamre.

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Gaming - PS4 – generáció, amely még mindig aktívan formálja a játékipart (x)

Szponzorált cikk Bár a videojáték-ipar dinamikája gyors ütemben halad előre, a Sony PlayStation 4 platformja olyan mérföldkövet jelent, amely még évek múltán is meghatározza a játékkultúrát. A PS4 nemcsak eladási számaiban, hanem tartalmi kínálatában, technológiai stabilitásában és közösségi jelenlétében is kiemelkedő volt – és az is maradt. A konzol mai napig aktív ökoszisztémája lehetővé teszi, hogy játékosok milliói továbbra is magas színvonalon kapcsolódjanak be új vagy klasszikus címekbe – legyen szó kompetitív esport élményekről vagy történetközpontú kampányokról.

Közvetítések