A Just Cause készítőinek hangulatos csempészjátéka négy évvel ezelőtt került bemutatásra, de sajnos úgy fest, mindvégig hiába vártunk rá.
Négy évvel ezelőtt, a legutolsó E3-on az Xbox Game Studios színpadra vitt egy őrülten hangulatos, ám sok konkrétumot nem mutató előzetest a Contraband című játékról. A redmondiak a Just Cause-játékok fejlesztőivel, az Avalanche Studiosszal (nem összekeverendő a Hogwarts Legacy-féle Avalanche Software-rel) bútorozott össze, méghozzá egy kifejezetten ígéretesnek hangzó kooperatív akciójáték fejlesztése kapcsán. A Contraband a 70-es években, egy Bayan nevű fiktív országban, az illicit fegyverkereskedelem és drogcsempészet hazájában játszódott volna. Habár túl sok konkrét részletet nem ismerünk a játékról, annyit tudunk, hogy egy nyílt világú címet tervezett az Avalanche, ahol mi játékosként csempészettel vagy hatalmas rajtaütések és tolvajakciók közepette tömhettük volna tele a zsebeinket.
Ebből a projektből azonban jó eséllyel már nem lesz semmi, a Microsoft ugyanis a közelmúltban leállíttatta a fejlesztést – lényegében rögtön azután, hogy a techóriás ajtót mutatott több mint 9 ezer alkalmazottjának, keményen érintve ezzel a videojátékos divíziót is. A hírt a Bloomberg mindig jól értesült újságírója, Jason Schreier hozta napvilágra, aki ugyanezzel a lendülettel hozott egy jó hírt is: Hideo Kojima játéka, az OD megúszta a Microsoft költségoptimalizálását, vagyis továbbra is fejlesztés alatt áll. Rövidesen ezután az Avalanche Studios is nyilatkozott a történések kapcsán:
„Az elmúlt jónéhány évben az Avalanche Studios Group és az Xbox Game Studios Publishing szorosan együtt dolgozott a Contraband fejlesztésén. A játék aktív fejlesztési munkálatai azonban leálltak, a projekt jövője pedig egyelőre bizonytalan. Nagyon hálásak vagyunk azért a lelkesedésért, amit a játékosközösség tanúsított a Contraband bejelentése óta. Amint lesznek új fejlemények, igyekszünk mindenkit minél hamarabb tájékoztatni róluk” – olvasható az Avalanche közleményében.
Borítókép: Avalanche Studios