Kiakadtak a BF6 rajongók, mivel a skill nem lesz olyan fontos a matchmakingben

Kiakadtak a BF6 rajongók, mivel a skill nem lesz olyan fontos a matchmakingben

A Battlefield 6 matchmakingben nem a skill számít elsősorban, hanem a ping.

Az első kedvcsinálók és a nyílt béta után minden a Battlefield 6-ról szól kvázi, ha az FPS műfaj szóba kerül. Azonban a lövöldözés, a robbanások meg a tankcsaták hiába voltak szemet gyönyörködtetőek, egy apróság kicsit kiverte a biztosítékot néhány játékosnál. Kiderült ugyanis, hogy a BF6 matchmakingje nem igazán foglalkozik azzal, hogy mennyire vagy jó a játékban – legalábbis nem ez a fő szempont. David Sirland, a játék vezető producere elárulta, hogy a rendszer elsődlegesen a pinget és a „játékba kerülés idejét” nézi, vagyis a cél az, hogy gyorsan, lag nélkül találj meccset. A skill ugyan tényező, de csak valahol a lista alján kullog. Ennek oka, hogy a Battlefield nagy, sandbox jellegű csatái akkor működnek igazán jól, ha a játékosok képességei vegyesek. A rendszer ettől függetlenül azért próbál majd csapaton belül egyensúlyt teremteni, így elvileg nem történhet meg, hogy minden profi egy oldalra kerül.

A béta előtt már kirajzolódott, hogy a matchmaking négy fő szempontot vesz figyelembe: ping, játékos lokációja, szerver elérhetősége és egy minimális skill-faktor. Ezek a súlyozások pedig játékmódonként változnak. Persze a Battlefield 6 esetében mindig vannak érdekes hírek a neten, híres VTuber RileyCS például kapott egy tiltást a Twitch-en csalás vádjával, a fejlesztők pedig már gőzerővel vizsgálják, miért lehet „váratlanul gyorsan” meghalni a meccsekben.

Szóval ha majd élesben is elindul a játék, ne lepődj meg, ha a csapatod fele profi mesterlövész, a másik fele meg azt se tudja, melyik gombbal kell célozni.

Borítókép: Steam

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések