A Resident Evil 7 direktora levont pár fontos következtetést a széria legrémisztőbb epizódjának fogadtatását látva. Ennek jegyében készült már a Requiem is.
Szó se róla, már a legkorábbi Resident Evil-epizódokban is sokszor futkosott a hátunkon a libabőr, amikor a zombikutyák vagy éppen Mr. X feltűntek a sötét folyosókon – nem hiába nevezzük a szériát a túlélőhorrorok egyik legnagyobb királyának. Igen ám, de amikor a széria a Resident Evil 7 2017-ben elénk tárta a Baker-család rothadó otthonát, megtudtuk, hogy milyen az a valódi félelem. Ez volt a vén széria első olyan epizódja, ami testközeli FPS-nézetből prezentálta a borzalmakat, méghozzá elképesztő grafikai részletességgel, vaksötét helyszínekkel, ránk aktívan vadászó ellenfelekkel és vérfagyasztó scriptelt eseményekkel. A legdurvább horrorokat is lekörözte azt, amit Koshi Nakanishi és bandája ekkor összehoztak, ám ez nem mindenkinek vált az előnyére. Sokak szerint ugyanis a széria ezzel átesett a ló túloldalára, túl félelmetessé vált ahhoz, hogy élvezhető legyen. Ezt pedig Nakanishi is belátta, aki ezt a feedbacket észben tartva vágott neki a Resident Evil Requiem rendezésének.
“Sokan voltak, akik egyszerűen nem bírták idegekkel. Nem tudták befejezni a játékot, vagy inkább bele sem kezdtek. Ez egy olyan dolog, amire ha visszatekintek, egyből az a gondolat jut eszembe, hogy a végső cél az, hogy az emberek élvezzék a játékot. Ezért a Resident Evil Requiemben, ha belső nézetben kezded el a játékot, de túl soknak érzed a nyomást, akkor a külső kamera olyan megoldást nyújthat, ami csökkenti a rettegés intenzitását. Lényegesen könnyebb úgy megbirkózni a félelemmel, ha külső perspektívából látod a karaktert a saját avatárodként.” – nyilatkozta Nakanishi a GamesRadar+ interjújában.
Ezt a következtetést egyébként már a Resident Evil Village esetében is levonta a Capcom. Habár a nyolcadik számozott epizód a megjelenésekor kizárólag FPS-nézetben volt játszható, egy későbbi frissítéssel itt is megjelent a TPS-opció, aminek köszönhetően az elejétől a végéig így játszhattuk végig Ethan Winters kalandját. A Requiem azonban nemcsak, hogy gombnyomásra engedi majd a perspektívák váltását, de válaszhatunk egy olyan dinamikus kameraopciót is, amellyel a játék automatikusan vált a külső és belső nézet között, hogy mindig az adott szituációhoz legjobban illő élményben legyen részünk.
A Resident Evil: Requiem 2026. február 27-én jelenik meg PC-re, Xbox Series X|S-re és PlayStation 5-re.
Borítókép: Capcom