Volt idő, amikor félelmetes volt a Call of Duty, de aztán jött egy sárkány

Volt idő, amikor félelmetes volt a Call of Duty, de aztán jött egy sárkány

2011-ben mindenki azt hitte, hogy nagyot bukik majd a Skyrim a Call of Duty miatt, végül kiderült, hogy nem is tévedhettek volna nagyobbat a károgók.

Mostanában sokszor láttunk arra példát, hogy egy-egy nagy megjelenés miatt odébb tolnak egy másik játékon. Elég ha csak a GTA 6-ra gondolunk, amitől nem csak apró játékok, de olyan AAA-kategóriás programok is megijedtek, mint mondjuk a Ghost of Yotei. Épp a napokban mesélték el a fejlesztők, hogy amikor bejelentették a GTA 6 csúszását, akkora bulit csaptak, hogy napokig másnaposak voltak utána. Jó kérdés persze, hogy mi lett volna ha nem késik a GTA 6? Vajon a Ghost of Yotei megjelenését tették volna odébb vagy esetleg felvették volna a harcot a Rockstar játékával?

Hiszen bőven láttunk már példát arra is, amikor két óriási és sikervárományos játék összecsapott és szinte egyszerre jelentek meg. Nem mindenki olyan ám, hogy megfutamodik a másik elől, vannak, akik beleállnak a harcba és ha kell, akkor piacvezető játékokkal szemben is kiadják a saját programjukat. Így tett például 2011-ben a The Elder Scrolls V: Skyrim, ami anno rengeteg vészjelzést kapott. Cégen belül és a piacról is olyan visszajelzéseket kapott a Bethesda, hogy bár a játék remek, de nem kéne versenybe állítani az akkori ősz legnagyobb dobásával a Call of Duty Modern Warfare 3-mal, számolt be erről pár napja Pete Hines egykori Bethesda veterán a DBLTAP-nak adott interjújában.

„A Skyrim nem rúghat labdába a Call of Duty mellett. Ugyanabban az időben jelennek meg, mindenki a CoD-ot fogja tolni. Senki nem fogja megvenni a ti játékotokat. Ezekre a véleményekre csak annyit mondtam, hogy értem, hogy nagy cím a CoD, de nem jobb a játékuk a miénknél. Simán felvesszük velük a versenyt. Lesz bőven pénz marketingre és simán lenyomjuk őket. Anno azt is mondták nekünk, hogy na májusban adjuk ki az Obliviont, mert senki nem ad ki játékot májusban. Mi mégis megtettük és milyen jól tettük" - mondta Hines.

Végül a Bethesda nem futamodott meg. A Skyrim és a Modern Warfare 3 egyaránt 2011. november 11-én jelent meg és bár egyik se vallott kudarcot, azért az MW3 bőven kapott kritikát, míg a Skyrim szinte azonnal a játéktörténelem egyik legjobb, legnépszerűbb és legsikeresebb játékává vált, ami 2023-as adatok szerint több, mint 60 millió példányt adtak el, olyan sok platformra, hogy már megszámolni sem tudjuk.

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések