Ha bevásárlókocsit akarunk szerezni, akkor nem rossz szám a 100-as. De ha egy többjátékos módra kihegyezett videójáték közönségének méretéről beszélünk...
Amikor legutoljára foglalkoztunk a Remedy Entertainment kooperatív lövöldözős játékával, az FBC: Firebreakkel, akkor a fejlesztők épp a játék újjáélesztésével voltak elfoglalva. Vagyishát, nevezhetjük újjáélesztésnek ezt, amikor lényegében halva született szegény program? Félretéve a filozófiai kérdéseket: az FBC: Firebreak közönsége olyan parányi volt, hogy a szerverek fenntartása helyett szerintünk még egy nemzetközi LAN partit is jobban megérte volna rendezni belőle a játékosoknak.
A Remedy azonban nem fogadta meg a tanácsunkat, és inkább beleölt még két hónapot – meg ki tudja, mennyi pénzt – abba, hogy helyretegye a játékot. Most pedig már látszik, hogy ez is vajmi kevés volt, az embereket teljesen hidegen hagyja az FBC: Firebreak. Breakpoint update ide vagy oda, a játékosok száma továbbra is a béka feneke alatt van. A frissítés után is csak 259 egyidejű játékost sikerült összevadászni hozzá, azóta pedig ismét 100 körül alakul a csúcs napról napra a SteamDB szerint. Erre már tényleg csak a meglepett Pikachu mémet tudjuk elemzésként használni, érthetetlen ugyanis, miből gondolták a Remedynél, hogy ilyen kis bázisból, ilyen kevés marketinggel, van hová fordítani a helyzeten.
A pénzügyi negyedév végére 14,9 millió eurós mínuszt fog elérni a Remedy, többek között azért, mert a belső célkitűzéseket nem tudta elérni a Breakpoint ellenére sem az FBC: Firebreak. Szerencsére a veszteség ellenére is pozitívak a stúdió kilátásai egy erről megosztott közlemény alapján, tehát nem kell aggódni amiatt, hogy egyhamar kicsinálja ez a bukás az Alan Wake alkotóit. Ebben, bár nem említik, nagy szerepe lehet annak is, hogy már fejlesztés alatt áll a Control 2, valamint a Max Payne 1 & 2 Remake, amelyek több mint alkalmasak lesznek a költségek visszahozására.
Borítókép: Remedy Entertainment, Nintendo (saját illusztráció)