Jön a The Elder Scrolls 6 kihívója, amely előtt még a franchise is fejet hajthat majd

Jön a The Elder Scrolls 6 kihívója, amely előtt még a franchise is fejet hajthat majd

A Once Lost Games veterán fejlesztői, köztük a The Elder Scrolls legendái, egy új világot építenek, ami a Daggerfall és a Skyrim szellemiségét viszi tovább, csak még ambiciózusabban. A The Wayward Realms ugyanis nem egy egyszerű RPG.

Ha valaki tudja, hogyan kell hatalmas, epikus fantasy szerepjátékot csinálni, azok az Elder Scrolls veteránok. Ted Peterson (az Arena és a Daggerfall írója) és a Once Lost Games csapata most a The Wayward Realms-szel tér vissza, amit sokan már most a Skyrim szellemi utódjának neveznek. A játék a Kickstarteren már be is robbant, és természetesen a kellő tőke is összejött hozzá villámgyorsan, az első trailer pedig elég volt ahhoz, hogy felpezsdítse a TES-rajongók vérét.

AI, ami helyetted mesél

A The Wayward Realms egyik legnagyobb dobása a „Virtual Game Master” (VGM) rendszer. Ez a mesterséges intelligencia figyeli ugyanis a döntéseidet, a múltadat, a frakciókat, amikhez csatlakoztál, és az alapján épít köréd egy egyedi történetet. Nincs a játékban fix fősztoriszál, így nincs előre legyártott végkifejlet sem, tehát a világ reagál rád, és a VGM akár egy öt felvonásos történetet is ír neked menet közben. Ezek alapján pedig nem lehet elbukni, viszont mindennek következményei vannak – pont, mint az életben.

Szimuláció mindenre

A trailer alapján szinte mindennel interakcióba léphetünk majd: ajtókat rúghatunk be, ellenségek lámpásait lőhetjük ki, gyertyákat gyújthatunk tűzvarázslattal, és a világ meg reagál minden mozdulatunkra. A harc is új szintre lép, a klasszikus egy kattintás egy támadás mellett megjelenik a precision mode is, ahol irányíthatjuk a fegyver mozgását.

NPC-k, akik nem felejtenek

A városok polgárai nem csak díszletként szolgálnak. A játék ugyanis egyedi NPC-ket generál személyiséggel, háttérrel, statokkal, és miután beszélgettünk, majd újra találkozunk vele, emlékezni fog ránk. Ez a rendszer a Morrowind és Daggerfall párbeszédeit idézi, csak modernizálva. A játék több frakciót, politikai intrikát és morális döntést kínál majd, mint eddig bármelyik Elder Scrolls.

Testreszabható varázslatok

A The Wayward Realms visszahozza a régi idők szabadságát is, mivel saját varázslatokat alkothatunk különböző hatások kombinációjából. A trailerben már láthattunk tűzlabdákat, nekromanciát és rúnaidézést is, de a fejlesztők szerint a mágia ritkább és veszélyesebb lesz, mint a TES-világokban.

Lore, amit olvasni is élvezet

Ted Peterson visszahozza a The Elder Scrolls egyik legjobb elemét, bár ez nem biztos, hogy mindenkinek elnyeri majd a tetszését. A The Wayward Realms világában jó sok olvasnivaló lesz, mert utunk során rálelünk majd egy csomó történelmi feljegyzésre, naplóra és novellára is, amelyek nemcsak a világot építik, hanem küldetéseket is adhatnak.

Sajnálatos módon a The Wayward Realms egyelőre még messze van a megjelenéstől, de ha sikerül tartani a tempót a fejlesztőknek, akkor ez a cím új korszakot nyithat a szerepjátékok történetében. A veterán Elder Scrolls-fejlesztők újra bebizonyíthatják, hogy a „nagy RPG” műfaj még nem halt meg, sőt még csak most éled újjá.

Borítókép: Steam

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Gaming - Nemek harca: egy kutatás szerint egyes országokban már több a női gamer

A 2025-ös Power of Play jelentés szerint a videójátékok nemcsak kikapcsolódást nyújtanak, hanem javítják a mentális egészséget, erősítik a közösségi kapcsolatokat és fejlesztik a készségeket. Több mint 80 000 játékos válaszai alapján most kiderül, miért játszik a világ ennyire szenvedélyesen.

Közvetítések