Kibírhatatlan őrültekháza volt 2025 legrosszabb játékának fejlesztése

Kibírhatatlan őrültekháza volt 2025 legrosszabb játékának fejlesztése

Már a megjelenés előtt messziről bűzlött a MindsEye, aztán ki is derült, hogy a játék förtelmes, ma pedig már azt is tudjuk, hogy a fejlesztés pedig kibírhatatlan körülmények között zajlott.

Bár még több, mint két hónap van hátra az évből, 2025 legrosszabb játékának címét alighanem elviszi majd a MindsEye, a GTA-killernek beharangozott... hát nem játék, inkább csak egy valami, ami akkorát bukott, hogy öröm volt nézni. A sokszor nyíltan a GTA-val szembemenő játék már az első videók alapján sem tűnt egetrengetőnek, az látszott rajta, hogy miből merítettek ihletet, de az egész túl sablonosnak, sterilnek és unalmasnak tűnt. Persze az előzetesek alapján legalább úgy tűnt, hogy még ha közepes is, de működik a játék. A megjelenéskor aztán bebizonyosodott, hogy a helyzet sokkal rosszabb, mint amilyennek gondoltuk. A játék tényleg nem volt jó, de még csak a közepest sem érte el. Az egész olyan volt, mintha egy 15 évvel ezelőtti félkész programot láttunk volna, ami a bugok és az amatőr munka miatt sokszor még arra volt hajlandó, hogy működjön és játszhassunk.

A MindsEye jött, látott és hatalmasat bukott, de a játék sztorija itt még nem ér véget. Azóta is megy a vita, hogy ki a felelős a buktáért, hogy ki milyen módon dolgozott vagy viselkedett, arról nem is beszélve, hogy a játék halála után több, mint 100 alkalmazottjától vált meg a fejlesztésért felelős Build A Rocket Boy. Az egész helyzet már a pereskedésig jutott. A The Independent Workers of Great Britain bíróság elé vitte az ügyet, mivel szerintük alaptalanul és jogtalanul rúgtak ki a cégtől számtalan alkalmazottat. Az ex-dolgozók pedig nem is restek beszámolni arról, hogy mi is történt a fejlesztés ideje alatt.

A legtöbben arról mesélnek, hogy a munka folyamatosan feszített tempóban, élhetetlen körülmények között zajlott. A vezetőség sokszor azt sem tudta mit akar, csak ötletfoszlányokat dobáltak be a fejlesztőknek, akiknek aztán sokszor fizetetlen túlórázással kellett volna valami konkrétumot letenni az asztalra. Elmondásuk alapján a cég vezetése alkalmatlan volt a feladatra, sokszor átverték és hazudtak az ott dolgozóknak, manipulálták azokat.

Később a Build A Rocket Boy is reagált az elhangzottakra, pontosabban valamire reagált, de nem arra, amiről szó volt az ex-fejlesztők között. Ahogy az várható volt, kiadtak egy rövid, céges nyilatkozatot, amiben próbálják takargatni magukat, persze bármiféle konkrétum nélkül, tele mellébeszéléssel.

„Minden korábbi csapattagunk szenvedéylesen, kreatívan és keményen dolgozott a játékainkon. Az emberektől való búcsúzás soha nem könnyű és mélyen elszomorított minket, hogy meg kellett hoznunk ezt a döntést. Nem számítottunk arra, hogy a játék megjelenése után létszámleépítésre lesz szükség, de gondosan és átláthatóan közelítettük meg a folyamatot, teljesítve minden kötelezettségünket. Figyelmesen hallgatjuk a korábbi alkalmazottak visszajelzéseit és elkötelezettek vagyunk aziránt, hogy tanuljunk belőlük és fejlődjünk.”

Hát.. ez elég vérszegény magyarázat. Persze nem a mi dolgunk eldönteni, hogy ki miben hibázott, de valljuk be őszintén, sok hasonló esetet láttunk már és szinte mindig az a konklúzió hogy a fejesek a hunyók a sztoriban. 

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések