Lehet igazság Sarah Bond szavaiban, de az nem sok jóval kecsegtet, hogy az elnök a Fortnite-ot és a Robloxot tekinti követendő példának.
Volt idő, amikor a konzolháború fogalma még nagyon is valós volt és tényleg azt láttuk, hogy a Sony és a Microsoft úton-útfélen egymásnak esik. Évekig, sőt, évtizedekig tartott ez a harc, ám mostanában mindkét fél új irányba fordult, vagy legalább terveznek arra fordulni. A Sony egyre jobban nyit a PC felé, míg az Xbox azt a szemléletet tolja, hogy minden is egy Xbox, a telefonod, a mikród, a hűtőd, de még a PlayStationöd is egy Xbox. Utóbbi nem is csoda mondjuk, elvégre az utóbbi 1-2 évben bármilyen játékot adtak ki hosszas várakozás után PS-re, az mind óriási siker volt.
Az utóbbi hetekben az újgenerációs konzolok kérdése is izgalmas, annak ellenére is, hogy egyelőre csak pletykák és szivárgások léteznek, hivatalos információk még nem.
Hogy mi lesz ennek a nagy konzol-reformnak a vége, az jelenleg megjósolhatatlan. Mindkét félnek vannak erős címei, ugyanakkor mindkét fél tud hibázni is és sokszor bizony olyan dolgokat emelnek ki mondandójukban, amik messziről bűzlenek. Így tette ezt most az Xbox elnöke, Sarah Bond is:
"Azt látjuk, hogy az emberek már rég túlléptek az exkluzívakon. A világ legnagyobb játékai mindenhol elérhetők. Nézzük csak a Call of Duty-t, a Minecraftot, a Fortnite-ot vagy a Robloxot. Valójában ezek azok a játékok, ami igazán hajtja a játékos közösségeket. Itt gyűlnek össze az emberek és itt élnek át élményeket. Az ötlet, hogy ezt egy boltra vagy egy eszközre korlátozzuk, a legtöbb ember számára elavult. Az ember mindenhol a barátaival szeretne játszani, függetlenül attól, hogy ők mit használnak. Mi pedig pont ezt az élményt szeretnénk megadni nekik."
Egyrészt, nem gondolom, hogy a Fortnite és a Roblox lenne a követendő példa bármelyik fejlesztő számára is, másrészt tényleg ennyire tűzzel-vassal irtják most az exkluzívok ötletét? Vagy csak én vagyok boomer és csak szerintem van extra értéke az egyik vagy másik konzolon exkluzív játékoknak? szerinted?