Live service játékok? A Sony volt elnöke szerint egy másik műfaj veri őket

Live service játékok? A Sony volt elnöke szerint egy másik műfaj veri őket

Shawn Layden, a Sony egykori vezetője szerint az élőszolgáltatásos (live service) videójátékok legtöbbje csak egy „délibáb”, és a valódi érték sokkal inkább a jól összerakott single-player alkotásokban rejlik.

2014 és 2019 között volt Layden a Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios elnöke, és ez idő alatt olyan játékokat dobtak piacra, mint a God of War, Horizon Zero Dawn és Ghost of Tsushima. A The Ringer-nek adott interjújában elmondta, hogy az élőszolgáltatásos játékok hajszolása olyan, mint egy szirén hangja igazából:

„Olyan, mintha egy délibábot látnál a homokdűnén. Futsz utána, de sosem éred el igazán.”

A Fortnite-ot a „villám egy üvegben” klasszikus példájának nevezte, mert szerinte az egyedi sikereket nem lehet előre megtervezni. Layden ezt a műfajt nem igazán játéknak, sokkal inkább az ismétlődő akció melletti elköteleződésnek tekinti.

Sony sikerek és bukások

Layden álláspontja érthető, ha figyelembe vesszük a Sony közelmúltbeli sikereit és kudarcait. Egyes single-player játékok, mint a The Last of Us 2 és a God of War: Ragnarok, hatalmas sikernek bizonyultak, míg a Concord a videójátékos történelem egyik legnagyobb bukását produkálta, és mindössze két hét után le is állították. Januárban aztán a stúdió két live service projektet is törölt: egy nyílt világú harmadik személyű katonai shootert a Bluepoint Games fejlesztésében, és egy God of War multiplayer játékot a Bend Studios-tól. A Bungie közelgő alkotását, a Marathont viszont egyelőre továbbra is finomhangolják.

Nem minden live service játék bukás

Nem minden élőszolgáltatásos cím kudarc egyébként. Vegyük például az előbb említett Fortnite-ot, de akár a Helldivers 2-t is megemlíthetnénk, miután ezt a címet több mint 19 millió példányban értékesítették, és továbbra is népszerű. A siker egyik kulcsa, hogy az Arrowhead Game Studios már tapasztalt csapatnak számít ezen a téren.

A nagy kérdés viszont továbbra is az, hogy vajon a Sony és más AAA kiadók továbbra is az új live service játékokra fókuszálnak, vagy követik Layden tanácsát, és a single-player élményekre helyezik inkább a hangsúlyt – főleg ilyen művekkel a hátuk mögött?

Borítókép: fingerguns.net

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Gaming - Kojima és a Mátrix legendája, ezen múlt egy pazar videójáték sorsa

Hideo Kojima sosem ismerte a lehetetlent, mi sem bizonyítja ezt jobban, mint a Metal Gear Solid és a Death Stranding széria, ám a legendás alkotó egyszer egy elképesztően nagy fába vágta volna a fejszéjét, miután egy Mátrix játékot is szeretett volna tető alá hozni, azonban volt egy akadály, amit neki sem sikerült leküzdenie.

Közvetítések