A játékosok kritizálják a Battlefield Redsec egyik technikai részletét, ám a játék vezető producere szerint valójában nem hiba, hanem feature az.
Majdnem 550 ezer játékos döntött úgy tegnap este, hogy elindítja a Battlefield 6-ot a Steamen. Ez ugyan a közelében sincs annak a rekordnak, amit a játék az első napjaiban állított be, azért nem egy rossz szám. Elvégre azért volt hirtelen ekkora érdeklődés, mert egy nappal előtte jelentette be az EA a Battlefield Redsec érkezését, és így az ingyenes Battle Royale-ra nem mindenki tudott felkészülni, időt szánni eddig. Persze lesznek olyan játékosok, akik ezt egy cseppet sem bánják, mert amint megjelent a Redsec, kiderült, hogy a szerverek 30 Hertz frissítéssel, ami gombócból sok, de tickrate-ből vajmi kevés.
Azonban David Sirland, aki a DICE vezető producereként az új Battlefield epizód fölött is bábáskodott, nem aggódik emiatt, sőt, úgy látja, még jobb is így. Egy rajongói kérdésre válaszolva Sirland elmondta, hogy „a végső harcban már 60 Hertz” a frissítési gyakoriság, „már ha eljutsz odáig”. De ha nem, az sem baj szerinte, mert „a mi 30-unk megveri a vetélytársaink többségének az alap [tickrate-jét]”. Sirland később hozzátette, miután sokan kritizálni kezdték őt olyan játékok tickrate-jének ismeretében, mint a Valorant (128 Hz), a Counter-Strike 2 (64 Hz subtickkel) vagy a Battlefield 2042 (45 Hz a hivatalos multiban), hogy ezek egyike sem 100 fős szerverekkel operál, ezért nem érdemes hasonlítgatni őket a BF Redsechez.
Sirland ugyan már nem foglalkozott ezzel, de az Insider Gaming felidézte azt a 2021-ben gyűjtött adathalmazt, amiben az akkor már piacon lévő Battle Royale játékok tickrate-jét hasonlították össze. Eszerint az Apex Legends szerverei 60 játékossal végig 20 Hertzen, a Fortnite 100 játékossal végig 30 Hertzen, a PUBG szintén ilyen körülmények között 60 Hertzen futnak. A legtöbben a Call of Duty: Warzone-ban csatlakozhatnak be egy mérkőzésbe, és ez a 150-200 fős lobbi indokolja, hogy csak 20-24 Hertz között frissít másodpercenként a szerver.
Sirland állítása tehát technikailag igaz, mert csak a PUBG használ magasabb tickrate-et náluk a népszerű Battle Royale-ok közül, vagyis valóban az EA kínálja az egyik legjobb élményt jelenleg. Ahogyan az is igaz, hogy a Warzone és a Fortnite a kanyarban sincsenek a Redsec 30 Hertzéhez képest. Azonban ne feledjük, hogy az Activision játéka nagyobb meccseket szolgál ki, míg az Epic Games sokkal nagyobb és aktívabb játékosbázist tudhat maga mögött, vagyis a méretek miatt ezek gyanúsan nagyobb hóvégi számlákkal járnak, miközben ugyanúgy ingyenesen játszható játékokról van szó.
Borítókép: EA Battlefield Studios