Nem utáljuk eléggé a Valve-ot a szerencsejátékos játékmechanikákért

Nem utáljuk eléggé a Valve-ot a szerencsejátékos játékmechanikákért

A DayZ alkotója fontos videójátékos monetizációs problémákra világított rá egy interjúban, és nem csak az etikai, a gazdasági oldalon is vannak kivetnivalók szerinte.

A Team Fortress 2 megreformálta a videójátékok monetizációját, a Counter-Strike: Global Offensive, majd a Counter-Strike 2 pedig a csúcsra járatta az ott lefektetett alapokat. A Valve mára egy több milliárd dolláros skin piac fölött őrködhet, hála a színes pixelhalmazoknak, amikért megőrülnek a játékosok. Azonban a ládanyitogatással a CS:GO és a CS2 sikere után nem csak a Valve, gyakorlatilag mindenki és az édesanyja is megpróbálkozott az elmúlt bő évtizedben. Ebből pedig egy olyan videójáték-ipar született meg, ahol teljesen normális, hogy gyerekek és felnőttek, szegények és gazdagok egyaránt azt lesik, hogy beadja-e a több millió forintot érő skint vagy lesz egy századik olcsó vackuk megint.

„Szerintem a Valve közel sem kap elég kritikát emiatt. Őszintén undorodom a szerencsejátékos mechanikáktól a videójátékokban, semmi helyük itt. Itt egy kihívás a fejlesztőknek, ha szerintük ezzel nincsen semmi gond, akkor tegyék elérhetővé az adataikat az egyetemek számára, amik sírva könyörögnek azért, hogy ezt kutathassák.”

A fenti idézet, mily' meglepő, nem Gabe Newell szájából hangzott el, hanem a DayZ alkotójának, Dean Hallnak a véleménye. Hall az Eurogamernek adott nemrégiben egy interjút a készülő új játékáról, a Kitten Space Agencyről (KSA), és ennek monetizációja kapcsán merült fel, hogy milyen üzleti modellek léteznek még, milyen lehetőségeik voltak. És mint az idézetből kiolvasható, nem a free-to-play, ám szerencsejátékkal felturbózott játékok sorát gazdagítja majd a KSA. Bár a játékosok szemszögéből lehetne vitatkozni azon, hogy ez a megoldás, vagy a Hallék által már az Icarusnál is alkalmazott „Paradox-modell” a barátságosabb-e. Utóbbi ugyanis kismillió fizetős DLC-t jelent, csak úgy, mint a Paradox Interactive stratégiai játékai esetében – innen a név.

„Én sem vagyok boldog miatta, egyetértek sokakkal, akiket feldühít a DLC-s megközelítés. Nem igazán tetszik az Icarus megoldása. De szükségünk volt rá a túlélés érdekében” – magyarázta Hall.

A Kitten Space Agency a fentiek miatt teljesen ingyenes lesz, és a játékosok maguk dönthetnek majd úgy, hogy akarnak-e pénzt áldozni rá vagy sem. A KSA-nek egyelőre nincs megjelenési dátuma.

Borítókép: Valve

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések