Az Assassin’s Creed franchise több mint tizenöt éve tölt be meghatározó szerepet a játékiparban, és úgy tűnik, a Ubisoft még nagyon sokáig nem tervez leállni. Az Assassin’s Creed 3 rendezője szerint a széria végtelen lehetőségeket rejt magában.
Az Assassin’s Creed 2007-ben indult el hódító útjára, és azóta a videójátékos világ egyik legikonikusabb márkájává vált. A korai részek lopakodós akciójától az újabb RPG-elemekkel megtűzdelt epizódokig ugyan rengeteget változott a formula, de úgy tűnik, ez csak jót tett a sorozatnak – persze ez nem mindenki szerint van így, mert bőven akadnak olyanok is, akik szerint erősen lejtmenetben van a széria, és akkor még finoman fogalmaztunk. Mindenesetre Alex Hutchinson, az Assassin’s Creed III rendezője nemrég az FRVR-nek adott interjújában beszélt arról, miért tartja ezt a franchise-t egy 'örök márkának':
„Ez gyakorlatilag egy örök brand, nem? Minden játékban új főhős, új helyszín, új korszak és új élmény vár. Emiatt nincs határ, bármit megtehetünk vele.”
Hutchinson szerint az Assassin’s Creed azon kevés IP-k egyike, amely képes volt sikeresen műfajt váltani, már csak azért is, mert a Ubisoft mindig is támogatta a kreativitást és a kockázatvállalást – a Black Flag ennek az ékes példája, amit a mai napig milliók imádnak. Ennek köszönhetően a sorozat merőben eltérő címeket tudott felmutatni az évek során, a reneszánsz Itáliától az ókori Egyiptomon át egészen a viking korszakig. A rendező úgy véli, a sorozat addig folytatódhat, ameddig a Ubisoft akarja, hiszen az Assassin’s Creed képes újra és újra feltalálni magát. A legutóbbi részek, mint a Mirage vagy a Japánban játszódó Shadows tovább erősítik a brand sokszínűségét és rugalmasságát.
A jövőben ráadásul még több irányváltás várható, a pletykák szerint készül egy horrorhangulatú rész, és egy többjátékos projekt, valamint több klasszikus Assassin’s Creed játék remake-je is úton van. Ha Hutchinsonnak igaza van, az Assassin’s Creed valóban nemcsak egy franchise, hanem egy olyan gyűjtemény, ami sosem ér véget.
Borítókép: Steam