A Witcher 3 egykori rendezője, Konrad Tomaszkiewicz nem szeretett volna egy hatalmas stúdiót a Rebel Wolves-ból, és erre jó indokat van, amit most ki is fejtett. Ráadásul éppen ezért lesz egy pazar Blood of Dawnwalker, és végre hosszú idő után kapunk egy betyár jó vámpíros játékot.
A játékipar nem épp a legjobb időszakát éli, hiszen gyakorlatilag minden második hírt elbocsátásokról, stúdióbezárásokról vagy újratervezésről, esetleg halasztásokról szólnak. Ehhez képest a Rebel Wolves nem fél kicsinek megmaradni, már ha lehet így fogalmazni. Ez tudatos lépés a részükről, már csak azért is, mert a vezetés szerint ez egy egyszerű, ám marha fontos alkotói filozófia. Konrad Tomaszkiewicz (a Witcher 3-as Konrad) szerint a stúdió ereje éppen abban rejlik, hogy nincs 500 ember egymás hegyén-hátán, akiket több réteg menedzsment próbál átlátni. Van 155-en, akik tényleg azt érzik, akik magukénak érzik ezt a játékot.
“Nem főnök akarok lenni, hanem vezető”
Tomaszkiewicz nagyon egyértelmű volt, ugyanis ha a csapat létszámát tovább növelnék, elveszne a közvetlen kapcsolat – és vele együtt a kreatív szikra is, ami miatt egy játék él és lélegzik. A nagy stúdióknál a fejlesztők sokszor egy végletekig felügyelt, tűpontosan meghatározott feladatot kapnak, amitől nem is nagyon térhetnek el, illetve a saját ötleteiket sem valósíthatják meg. A Rebel Wolves-nál ez másként működik:
- mindenkinek nagyobb a felelőssége,
- mindenki birtokol egy szeletet a játékból,
- és emiatt gyorsabbak és hatékonyabbak is, mint a jóval nagyobb csapatok.
Ez pedig nem kis dolog akkor, főleg, hogy a Blood of Dawnwalker egyébként egy elég nagyra törő, sztori-orientált fantasy RPG, ami szeretne némiképp a Witcher mögé felzárkózni. Érdekes módon a stúdió eredetileg még kisebb lett volna: a kreatív igazgató, Mateusz Tomaszkiewicz korábban 120 főről beszélt, miközben Konrad állítólag csak 80-90 fővel tervezett. Da projekt túl nagy lett ahhoz, hogy ennyi ember bírja. Úgyhogy 155 főre duzzasztották a létszámot, viszont ez a plafon. Több munkatársat már nem szeretnének, mert tudják, mit veszítenének vele.
Blood of Dawnwalker 2026-ban jön PS5-re, Xbox Series X|S-re és PC-re, és az első kedvcsinálók alapján a jövő esztendő egyik nagy durranása lehet. Most pedig már tudjuk is, hogy miért.
Borítókép: Steam