Ki gondolta volna, hogy a Pac-Man is hatással volt a Cyberpunk 2077-re

Ki gondolta volna, hogy a Pac-Man is hatással volt a Cyberpunk 2077-re

Night City rendőrei nem véletlenszerűen vadásznak rád, mivel úgy mozognak, mintha egy csapat Pac-Man szellem üldözné V-t. Most végre lehullott a lepel, hogy a Cyberpunk 2077 egyik legmenőbb rendszere egy arcade-klasszikusra épül.

Ha valaha is úgy érezted a Cyberpunk 2077-ben, hogy a rendőrség nem csak véletlenül bukkan rád, hanem tényleg megpróbál bekeríteni, akkor jó a szemed – mert pontosan ez történik. A CD Projekt megosztott egy érdekességet 5 évvel az első játék megjelenése után, miszerint az egész üldözési rendszert a Pac-Man inspirálta. Bizony, a 80-as évek sárga golyója, akit négy szellem próbált elkapni, konkrétan utat talált Night Citybe. Az átdolgozott rendőrségi AI-t 2023-ban vezették be, miután a startot követően mindenki panaszkodott a yardokra, hogy olyanok voltak, mint egy rosszul scriptelt statiszta.

A fejlesztők ezt megelégelték, és hét különböző stratégiával vértezték fel a rendőrség tagjait, ezért jóval könnyebben le tudnak azóta vadászni az üldözések során. Van olyan, aki egyenesen rád fordul, van, aki megpróbálja elállni az utad a következő kereszteződésnél, de akad olyan is, aki kereső üzemmódban pásztázza a környéket. Úgy mozognak, mint a Pac-Man szellemei: mindegyik más taktikát nyom.

A végső céljuk pedig, hogy bekerítsék a játékost, de ennek ellenére mindig hagynak legalább egy utolsó menekülési utat. Legalábbis elméletben. A gyakorlatban ez néha annyira kaotikus, hogy már-már élvezetes. És miközben Night City csúcsforgalmában igyekszel túlélni, olyan érzésed is támadhat, mintha egy high-tech labirintusban futkosnál, ami pedig egyértelmű utalás lehet a klasszikus játékmechanikára, amit már 4 évtizeddel ezelőtt is láthattunk. A Pac-Man örökség pedig tovább él, csak most négy szellem helyett MaxTac lő rád egy AV-ből.

Borítókép: Steam

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Gaming - Lassan semmi nem marad a Deus Ex és a Tomb Raider fejlesztőcsapatából

Az elmúlt években több ismert stúdió is a saját bőrén tapasztalta meg, milyen mély gödörbe került a játékipar, néhányan (Monolith, Volition, Piranha Bytes) pedig nem is élték túl a nehézségeket. Többek között az Eidos-Montréal létszáma is jelentősen csökkent, és sajnos még mindig nincs vége a leépítéseknek.

Közvetítések