Ropz leigazolása az elmúlt idők legjobb cseréje volt, ez nem vitás, de talán az Astralis +Magiskjével is felveszi a versenyt. És ez csak egy történelmi esemény 2025-ből.
2025., micsoda év volt ez, ha az ember CS2 rajongó! Különösen élvezhették az egészet azok, akik ezen belül is a Vitalityért vannak oda. Persze a MOUZ is nyert tornát, igaz, nem mostanában, de nyert – csak hogy a torzsi fanoknak is felidézzünk valami kellemeset. Továbbá a Valve-nak is köszönhettünk pár fontos változást az év során, amelyek vagy baromi jók, vagy írtó bénák voltak, de ha tetszik, ha nem, velünk maradnak még jó sokáig. Tényleg rengeteg dolog történt az év során mind a profi CS2-ben, mind a játékkal magával. Ám ha mindről értekezni szeretnénk, akkor nem maradna idő a bejglire, úgyhogy kiválasztottuk azt az ötöt, ami szerintünk valamilyen okból kiemelkedett a tömegből, amire évek múltán is emlékezni fogunk majd szerintünk.
Ropz átigazol a FaZe-ből a Vitalitybe
Oké, oké, tudjuk, ez technikailag még 2024-ben történt, nem 2025-ben, ám a hatását idén fejtette ki, így idén kell beszélni is róla. De miért is olyan fontos egyetlen egy átigazolás? Nos azért, mert a Vitalityben a Spinx–ropz csere lényegében olyan hatással volt a csapatra, mint annak idején az Astralisban a kjaerbye–Magisk váltás. Konkrétan 16-ból 9 versenyt megnyert ropzzal a francia klub idén, amivel csak a már említett 2018-as dán ötös tudott / tudna vetekedni, és arról is kinyílt a vita, hogy a Vitality már meg is előzte őket. A Budapest Major döntője után még maga ropz is azt mondta a kameránk előtt, hogy az ő érkezése volt az eddigi legjobb átigazolás CS2-ben, és az a helyzet, hogy egy csepp önteltség sem volt ebben a mondatban, mert ennél sikeresebb csapatot tényleg nem láttunk régóta. Úgyhogy alighanem még sokáig hivatkozási pont marad az észt játékos esete, pláne, mert teljesen ingyen távozott a FaZe-től a szerződésének lejártát követően, vagyis a Vitalitynek csak a bérét kellett állnia azért, hogy magához édesgesse a sikerének kovácsát, a királycsinálót.
Bo5 Major döntők
Aligha kell túlmagyaráznunk, hogy miért is fontos ez. A CS2 megjelenése óta lényegében minden nagyobb torna Bo5 döntőre váltott, és ebben a közegben egyszerűen idétlen volt, hogy a Majorök fináléi Bo3-ak maradtak. Szerencsére a StarLadder Budapest Majorhöz érve a Valve is rájött a hibájára, így végre engedtek a nyomásnak, helyreállt a rend a presztízs versenyek között. Igaz, ennek ellenére a Vitality és a FaZe összecsapásából pont az lesz a legkevésbé emlékezetes évek múlva, hogy hány pályát játszottak / játszhattak volna a felek. De csak egy olyan Bo5 döntő kell, mint amilyen a NAVI és a FaZe maratoni küzdelme volt a 2022-es IEM Kölnön, és soha senki be nem tudja fogni majd a száját arról, hogy a Bo5 a legjobb dolog a világon.
32 csapatos Majorök
Őszintén, amikor ezt bejelentették, nem teljesen voltam oda érte, hiszen egyre több és több csapatot beengedni a Majorre mind logisztikailag, mind a torna minőségére való tekintettel feleslegesnek tűnt. Mármint tök jó, hogy egyre több csapat juthat hozzá stabilabb finanszírozáshoz a Valve miatt a Majorökön keresztül, ez segíti az ökoszisztémát. Viszont aki azért nézi a Majoröket, hogy a világ legjobbjait láthassa a legnagyobb tétekkel bíró rendezvényeken, annak a Stage 1 és 2 csak arra jó, hogy ráunjon az egészre. Ez részben így is lett, hiszen jó, ha 5 ember van a világon, aki képes izgatottá válni egy PARIVISION vs The Huns Bo1 miatt, beleértve a meccsen résztvevő 10 játékost és 2 edzőt is a képletbe, igen. Viszont annyiból rendben van a koncepció, hogy a gyenge csapatok elintézik egymást az első két csoportkörben, és így nem kell teljesen random felállásokat néznünk még a rájátszásban is. Elég csak megnézni, hogy mi történt Budapesten: a modern Majorök történetében ez volt a legkeményebb rájátszás, ha a bejutók rangsorát nézzük, és pontosan erre vágytunk mindannyian. Úgyhogy a 32 csapatos Majorök a VRS-sel karöltve jó munkát végeztek eddig a gyengék kiszűrésében, az izgalmas, jó csapatok felemelésében. Köszi, Valve!
A skin piac összeomlása
Azt sem gondoltuk volna, hogy a Valve egyszer fogja magát, és trade upolhatóvá tesz mindent, hogy így szerezzünk kést a Counter-Strike-ban. De megtették, méghozzá bármilyen előjel nélkül, aminek köszönhetően cirka 2 milliárd dollárral zuhant be a globális skin piac kapitalizációja. Persze annyira nem lett tragikus a dolog, mint azt az önjelölt közgazdászok október 23-án lefestették a közösségi médiában. De hát pánik nélkül honnan tudtuk volna meg másképp, hogy történt bármi is a nagy világban? Na ugye!
Változások a Counter-Strike 2 monetizációjában
Tavaly a Fegyvertárral, idén pedig a Genesis Uplink Terminal nevű megoldással kavarta fel a ládanyitás művészetét a Valve. Bár ennek a hatása icipici volt a fentebb említett késes malőrhöz képest, azért ne menjünk el mellette, mert alighanem ez a jövő. A nyitás maga ingyenes, ám a skinekért már fizetni kell: összesen heti 5 egyedi ajánlatot kapunk a Terminalban, és ha egyiket sem vesszük meg ott és akkor, többé nem lesz rá esély, hogy megkaparintsuk azokat a konkrét tárgyakat. Az esetek nagy részében filléres dolgokkal próbál majd lehúzni minket a Valve, szóval aligha lesz sírás miatta. Ha azonban a jövőben ebbe az irányba megy el a nyitogatósdi az újabb és újabb ládák esetében, akkor ez még lehet pozitív abban az értelemben, hogy kevésbé érződik átverésnek és szerencsejátéknak a dolog, vagy negatív is, mert kiveszi az élvezetet az egészből. És akkor azt még nem is tettük hozzá, hogy a jövőben inkább fix összegeket kínálna a Valve a skineket alkotó közösségi tagoknak is, ezzel még egy szinten lehorgonyozva a piacot.
Szerintetek mi volt 2025 legfontosabb történése a CS2-ben?
Borítókép: StarLadder