Ismert világmárkák az esportban (1. rész)

Ismert világmárkák az esportban (1. rész)

Avagy ilyen az, amikor a szubkultúra és a mainstream összemosódik. Összeállítás az év legnagyobb esport-támogatóiból.

Az esport robbanásszerű fejlődésével elkerülhetetlen volt, hogy egy idő után más, fő profiljuk alapján nem esporttal foglalkozó vállalatok is belépjenek ebbe a világba. Már itthon is láttunk erre példát a Docler Holdingtól vagy éppen a Lenovótól, de külföldön még nagyobb méreteket ölt ez a jelenség. Három részes cikksorozatunkban bemutatjuk, hogy az idei évben mely világvállalatok támogatták az esportot és az esport eseményeket.

Adidas

Az Adidas nevét már korábban is észrevehették az esport-kedvelők, sőt, Amerikában ők voltak az első nagyobb szponzor (7 éve!), akik több csapatot támogattak, köztük a Copenhagen Wolves-t, a Mousesports-ot, az SK Gaminget és az ESL-t is. Idén pedig a 10 000 dollár összdíjazású versenysorozat, a FIFA 16 MLS Challenge főszponzorai voltak.

Mobil1

A motorolajgyártó vállalat többször megmutatta már magát, mint szponzor - persze csak olyan eseményeken, aminek valamilyen köze is volt az autóversenyzéshez vagy az autókhoz, így nem is nehéz kitalálni, hogy az egyik az iRacing a másik pedig a Rocket League Championship Series volt.

Ami kellemes meglepetés, hogy a Mobil1 olyan játék mögé adta a nevét, aminek nincs fejlesztője, aki aktívan foglalkozna a játékkal, mint a Riot Games, a Valve vagy éppen a Blizzard.

Ford

Aki nem minden percét a gép előtti tölti, már biztosan találkozhatott Ford típusú automobillal. Augusztusban jött a hír, hogy a Ford támogatná a Forza Motorsportot a Logitech-kel, a Michelinnel és az ESL-lel karöltve, egy nagyobb versenysorozat keretében. A győztes pedig egy vadonatúj 2017-es Ford Focus RS-t nyerhet. A versenyeket a Twitch-en lehet majd követni, bár kétlem, hogy olyan nagy nézőközönséget vonzana be, mert nem is ez a lényeg. Sokkal inkább az ökoszisztéma támogatása:

  • Márka (Ford): Tökéletesen beleillik a képbe és elég jó bevételeket is hozhat számukra hosszú távon, más nyereményjátékokkal szemben.
  • Kiadó (Microsoft): Az ő játékuk és az ő rendszerükön játszák.
  • Liga (ESL): Egy igen kiemelt márkát reklámozhatnak az oldalukon, amik számukra is hasznos lehet.
  • Célközönség: Ami a legfontosabb, hogy mindenki részt vehet ezen a versenyen (amatőrök és profik egyaránt), aki Xbox One tulajdonos és megvan neki a játék.

MeUndies

Erről korábban már adtunk hírt az Esport1 oldalán, de valószínűleg itthon nem annyira közismert (megkockáztatom, hogy semennyire) az alsónadrág-vállalat. Pedig az amerikai LCS egyik legjobb csapatát támogatja, az Immortals-t.  És nem is voltak restek megcsinálni talán az év egyik legabszurdabb reklámját. 

Geico

Általában olyan vállalatok szoktak támogatni rendezvényeket, akiknek valamilyen közük lehet az adott játékhoz vagy közösséghez (Lásd a Mobil1 példáját). A Geico, mint járműbiztosító cég nem tudom elképzelni, hogyan került ebbe a CS:GO-s közegbe, de igazából lényegtelen, hiszen minél több a mainstream vállalat, annál jobb lesz az esportnak.

Gillette

Az ELEAGUE és a Turner marketing részlege kitett magáért. A Gillette tipikusan olyan termék, amivel könnyen meg lehet fogni az esport-közösséget, mivel többségüket az urak teszik ki, és bizony reggelente belenézve a tükörbe azt a csodás borostát le kell kaparni valamivel. Vagy legalább RL és Moses kopasz fejét. 

Az ELEAGUE mellett a Gillette saját FIFA bajnokságot is rendezett a Gfinity segítségével, Gillette Championship néven csak éppen az a szomorú, hogy botrányosan alacsonyon nézettséget hozott a Twitch-en.

Soylent

Ha még nem hallottatok volna a Soylentről: ez egy olyan ital, ami sok tápanyagot tartalmaz, és a célja az lenne, hogy egy kisebb étkezést is helyettesíteni tudjon. Mivel a játékosok többsége hajlamos megfeledkezni az étkezésről játék közben, így ez tökéletesen bele is passzol az esport világába. Gyors, olcsó és sok energiát ad, hogy tudjál játszani.


A Soylent az Overwatch eSport Arena rendezvényen jelent meg, mind a panelen, mind a játékon belül, bár nem ez volt az első alkalom, mivel már lehetett látni az ESL ESEA Pro League-nél és az ESL One New York-on is.

Dolby

A Dolby az Agents Rising Overwatch versenyt támogatta meg 10 000 dollárral, ami azért is érdekes, mivel ekkor a játék még elég friss volt, bár ennek több oka is lehet:

  • Lehet nem is véletlen annyira, hogy ők az elsők, akik rögtön támogatják az Overwatch-ot, mivel a Dolby Atmos 3D technológiája implementálva van a játékba a jobb hangzás érdekében.
  • A Dolby fejlesztéseit nem egy nagyobb fejhallgató márka használja, mint például az Astro vagy a Turtle Beach, amik már hosszú ideje elkötelezett esport-támogatók. Az ilyen lehetőségek akár még utat is nyithatnak a mainstream fejhallgatógyártók felé, mint például a Beats, a Bose, a Skullcandy, a Sony vagy a JVC.

Hamarosan folytatjuk a nagyobb márkák bemutatását a következő cikkben!

Tetszett ez a cikk? Akkor kövessetek minket Facebook-on!

Kövess Minket!



Közvetítések