Sokan szeretnének aknavetőtől kezdve gépágyúig sok mindent, de hogyan hatna mindez a játékra?
A CS:GO tipikusan olyan játék, ahol a helyes fegyverválasztás egyenes utat biztosít a győzelem felé. A nem megfelelő fegyver a nem megfelelő időpontban könnyen az adott körbe kerülhet, ha nem az egész meccsbe! Nem is csoda, ha a versenyszerű CS:GO-ban egyes fegyvereket a többiek fölé helyezzük bizonyos szituációkban, kialakult hierarchia és stratégiai összhang van a játékon belül, melyet minden egyes update érzékenyen érint!
Mi történne tehát, ha a Valve új fegyvert hozna a játékba? Akik egy ideje már követik a Counter-Strike világát, elég, ha annyit hallanak: R8 revolver. A katasztrofális próbálkozás eredményét azt hiszem, mindannyian ismerjük már.
2015 telén egy csúcs szuper fegyver érkezett a játékba, ami még a legnagyobb profikat is rettegéssel töltötte el. Először mindenki izgatottan várta, hiszen új fegyver ezelőtt még sosem érkezett a játékba, és most nem az 1.6-os alakításokra (MP5 helyett MP7) gondolunk, hanem teljesen új fegyverre!
Aztán kiderült, mennyire erős a Revolver valójában. 115 sebzés, bárhol is találjon el, akár van rajtad páncél, akár nincs. Ezzel tulajdonképpen egy golyóból halálos, sokan csak zseb AWP-nek becézték! A fegyver irreálisan erős lett, olyannyira, hogy a szervezők nem merték beengedni az update utáni ESL rendezvényre, a játék régebbi verzióit futtatták!
A közösség egy emberként szólalt fel a Revolver ellen, az ellenállás olyan mértékű volt, hogy a Valve három napon belül küldte is a nerfet. Ma már 115 helyett csak 86 sebzést oszt és lassabb a lövési sebessége is, amivel szinte játszhatatlan, alig látni még MM-en is, szinte mindenki visszaszokott a régi jó Desert Eagle-re. Adja magát a kérdés, egy ilyen kényes egyensúlyba lehet-e, és egyáltalán kell-e ezek után új fegyvert hozni?
A választ a 2015-ben történtek azt hiszem helyettünk is megválaszolják. A jelenlegi fegyverkínálat a maga lefektetett szabályaival és szerepeivel tökéletesen kiszolgálja a versenyzők és egyszerű játékosok igényeit, egy új fegyver viszont elképzelhető, hogy egyes taktikákat ellehetetlenítene, és egyes stílusokat egyedül megakadályozna. Sokak szerint egy új fegyver már nem tudna beilleszkedni a jelenlegi körforgásba, hiszen vagy használhatatlanul gyenge lenne (mostani Revolver), vagy túlontúl erős volna (régi revolver), vagy teljesen azonos lenne a szerepe egy már meglévő fegyverrel, ami szintén teljesen értelmetlen.
A CS:GO-n belüli változatosság ugyanis nem a fegyverekben, hanem a pályákban keresendő. Míg egy Dota2, vagy League of Legends a változatos hősfelhozatallal operál, a pálya ugyanaz marad. Itt a pályák változnak, újak jönnek a mappoolba, a régiek kikopnak vagy átalakulnak, a fegyverkínálat pedig marad!
Összességében tehát látjuk, ezt a törékeny egyensúlyt a kísérletező szándékú új fegyverek teljesen megborítanák, rutin ide vagy oda. A Revolver megjelenése és az új fegyverhangok óta pedig azt is tudjuk, hogy a megváltozott körülményekhez való alkalmazkodás nem szerepel első helyen a közösség kívánságlistáján.