"Az Overwatch-ban van egy jó adag kihívás, de majd Monte mond okos dolgokat én meg beszélek addig a Csillagok Háborújáról!"
Hamarosan indul az OGN saját Overwatch bajnoksága, az OGN Apex, a húzóneveket pedig nem csak a csapatok, de a kommentátorok között is megtaláljuk: a két, immáron világszinten is elismert caster, MonteCristo és DoA közreműködésével lehet majd nyomon követni az eseményeket. Ez lesz a duó első éles Overwatch bevetése, ezerrel készülnek ők is, aminek kapcsán DoA nyilatkozott a GosuGamersnek.
Te és MonteCristo vagytok a koreai League dinamikus duója, ahol te vagy a hangulatember, aki minden egyes szebb megmozdulásnál izgalomba jön, míg Monte mindent szépen taktikusan kielemez. Az Overwatch esetében is ezt a stílust akarjátok folytatni, vagy valahogy változni fog a felállás?
Az emberek számíthatnak a dinamikára, az azért teljesen biztos. Mi, és úgy tűnik a közönség is szereti azt, ahogy közvetítünk, így szeretnénk megtartani a mostani jó dolgokat, de persze azért egy új játéknál mindig szükség van arra, hogy adaptálódjunk. Az Overwatch-ban pedig bőven van kihívás, de majd Monte mond okos dolgokat én meg beszélek addig a Csillagok Háborújáról!
Forget Luke. Forget Obi-Wan. Mark my words; Rey has Imperial family connections.
— erik lonnquist (@ggDoA) 2016. március 29.
Azzal, hogy a játék kicsit gyorsabb, mint a többi esport, szerinted nehezebb lesz majd kommentálni? Ti ketten egyébként híresek vagytok arról, hogy két akció között kitöltitek az időt beszélgetéssel vagy egymás szekálásával, szerintetek itt is lesz időtök az ilyen kis intermezzókra?
Az szerintem senki számára nem titok, hogy itt kevesebb idő lesz hülyéskedni, de ez egyáltalán nem egy rossz dolog. Kevesebb idő lesz poénkodni? Igen, de ez azt jelenti, hogy azért nincs poén, mert annyi izgalmas dolog történik folyamatosan a játékon belül. A komolytalan dolgok nyilván nem tűnnek el, de sokkal kevesebb lesz belőle.
Nemrég az ESPN egyik interjújában azt mondtad, hogy már jó ideje készültök az OGN Apex bajnokságára, ha minden igaz, azóta, mióta hivatalosan elkezdődött a nyílt béta. Mit takar ez a felkészülés? Videókat néztek és a játék minden részét megpróbáljátok megismerni, vagy van más is?
Az előkészületek több-kevésbé a béta óta folynak, mióta már tudjuk, hogy mi fogjuk kommentálni a játékot. De az igazán komoly felkészülési időszak csak most jött el, mióta befejeződött az OGN-en a LoL bajnokság és mindkettőnknek több ideje lett. Ezzel együtt persze a legfontosabbak a felvételek, meg persze a jegyzetelés. Most azt kell, hogy mondjam, ez a kedvenc játékom, de amikor 2400-as rangon játszom, az nem hozza ugyanazt az értéket, mintha egy profi meccs felvételét nézném. Ezen kívül sikerült beszélnem pár fejlesztővel, sőt, pár profi csapat scrim-jébe is beleláttam, ami nagyon sokat segített.
Ha jól értem tehát, akkor nagyon sokszor használtad a spectator módot. Sőt, nemrég egy vlogot is közzé tettél ezzel kapcsolatban, hogy milyen hibái vannak és hogy sokan azért kritizálják, mert nehéz megérteni kívülről azt, hogy mi folyik éppen. Szerinted ez lesz a közvetítés Achillese, vagy idővel megváltozik majd a helyzet? Lesz ennek hatása a nézőszámra?
Nagyon remélem, hogy a jövőben változni fog, mert ez most az egyik legsúlyosabb probléma. Egy közvetítőnek nagyon nehéz dolga van, amikor a különböző akciókról beszél, mert nehéz látni, hogy ki hol van. Kell egy minimap. Nemrég volt egy koreai torna, ahol volt egy kép-a-képben megoldás a sarokban, amin csak a széles nézet volt, na az hihetetlen segítség lenne. Mondjuk ez tényleg a szegény ember minimapja, de remélem, használni fogjuk majd.
Ahogy említettem a vlogban, szükség van arra, hogy az életerő és az ulti mérő vizuálisan látszódjon és ne csak egy-egy szám legyen, ez a közvetítőnek és a nézőnek is sokat segítene, de ezzel együtt egy csomó mindenen lehet még javítani. Lehetne mondjuk Cooldown ikon a fontosabb képességeknek (Mei Iceblock, McCree Flashbang), a piros X helyett lehetne egy visszaszámlálás, ha valaki éppen halott; ha pedig valaki hőst vált, akkor arra valami erősebb figyelmeztető jelzés. De ezek tuti bekerülnek majd és szerintem nem is kell rájuk sokat várni.
A tradicionális FPS játékokban a nyugati régió általában jobb, míg a MOBA, illetve a stratégiai játékok esetében a keleti régió szokott győzni. Az Overwatch ennek a kettőnek az ötvözete, szerinted itt ki lesz a jobb?
Azok alapján, amit eddig láttam, az európai és az észak-amerikai csapatok előrébb vannak, Kína és Korea egy picit most le van maradva, de szerintem ez nagyon gyorsan megváltozhat. Amióta itt élek és láttam, ahogy a koreai csapatok gyakorolnak, azt kell mondanom, hogy a jövőben az itteni csapatok fel fogják venni a versenyt a világ összes csapatával. Egyszerűen ilyen a hozzáállásuk. Az emberek sokszor felhozzák azt, hogy koreai FPS-nek nem igazán van hagyománya, de itt ez szerintem nem igazán releváns. Az Overwatch az első olyan FPS amiben, ugyanakkora lelkesedés és várakozás van Koreán belül és Koreán kívül is. Igen, a Counter-Strike példája egy olyan dolog, amit nem hagyhatunk figyelmen kívül, de azért van itt egy Sudden Attack, mint a CS alternatívája, ami csak itt népszerű. Ezen kívül a konzolos játékok, mint a CoD vagy a HALO sem túlságosan népszerűek errefelé. Nehéz megmondani, mi történik majd, de ha a koreai játékosok akarnak a legjobbak lenni, akkor nehéz lesz őket megállítani.
Tehát szerinted az Apex nem csak arról szól majd, hogy OGN csapatok vetélkednek majd félprofi szinten. Azzal pedig, hogy a Rogue és az NRG is ott lesz, szerinted mennyire növekszik meg a színvonal? Plusz azzal, hogy a nagy szponzorok megtalálták a játékot, mi történik majd?
A cél mindig is az volt, hogy több pénz jöjjön az esportba, ezzel érkezik egy anyagi biztonság, ami biztosítja, hogy a játékosok szórakoztassanak és ezzel egy időben ki tudják fizetni a számláikat. A nagyvállalatok megjelenése egyben pénzügyi stabilitást is hoz majd, ami még erősebbé teszi a mostani szervezetek pozícióját, ami egy jó dolog. Ettől függetlenül még mindig kaotikus ez a világ egy picit és iszonyatosan kockázatos, de ha megnézzük, hol voltunk öt vagy nyolc évvel ezelőtt, akkor látható, hogy a változás igencsak pozitív a legtöbb esetben. Remélhetőleg az Overwatch egy újabb építőelem lesz, ami segít építeni az esportok világát.