A Newzoo azt kérdezte a kitöltőktől, hogy milyen sportot néznek rendszeresen. Az eredmény tanulságos!
A Newzoo legújabb felmérése szerint az ezredforduló környékén született férfiak ma már körülbelül annyi időt töltenek esportversenyek követésével, mint ahányan jéghokit néznek, és a nézőszámok lassan már a baseballrajongók számát is elérik. Ez az adat pedig csak egy a sok közül, ami a mostani tanulmányban szerepel, ahol 60 000 férfit kérdeztek meg 27 különböző országból, közel három éven keresztül.
A Newzoo azt kérdezte a kitöltőktől, hogy milyen sportot néznek rendszeresen. A 21-35 éves korosztályban a válaszadók 22 százaléka jelölte meg az esportokat, ami már magasabb, mint a jéghoki aránya, és éppen csak elmarad a baseballtól
Pár érdekes adat a felmérésből:
- Az esport iparág értéke 2019-re egymilliárd dollár fölé nő majd éves szinten a becslések szerint
- A becsült 200 millió esportnézőből csak 60% játszik is azzal a játékkal, amit néz
- Ha az esportok az NBA nézőalapú bevételi modelljét használnák, akkor az iparág értéke 2.5 milliárd dollár lenne (körülbelül a négyszerese a mostani értéknek)
- Az esportrajongók 76%-a mondta azt, hogy kevesebb klasszikus sportközvetítést néz az esportok miatt
A Newzoo készített egy snapshotot arról, hogy egy tipikus esportrajongó hogy néz ki, milyen márkákat kedvel, milyen termékeket vásárol és milyen szolgáltatásokat használ: