A Na’Vi edzője, Starix beszélt S1mple csapatban betöltött szerepéről, arról, hogy melyik mapot válthatja inferno és hogy hol kell még nagyon sokat fejlődniük!
Első komolyabb eredményét érte el a Na'Vi azóta, hogy leigazolták az fiatal ukrán szupertehetséget, s1mple-t. Az ESL One New York megnyerésével úgy tűnik, új erőre kapott a csapat és végre sikerült megtalálni az AWP-er helyét is, többek között erről és az új infernoról mesélt a csapat edzője, starix.
Bizonyára sokszor felmerült már ez a kérdés, de hogyan érintett téged a Valve új coach szabálya? Több időd marad így a felkészülésre vagy játékosokra?
Igazából nem sok minden változott. Többé nem én irányítom a csapatot, mint egy IGL, de ugyanazokat a feladatokat látom el, mint korábban. Ha nem tiltott, akkor én koordinálom a csapatot. Nem minden versenyen alkalmazzák ezt a szabályt.
Hogyan kezeli seized az IGL szerepkört? Egy kapitánynak milyen képességekkel kell rendelkeznie ehhez a pozícióhoz?
Denis erőssége az elhivatottság a kemény munka és a gyakorlás iránt. Ő az, aki a legtöbb időt szánja a gyakorlásra a körülményekhez képest. Mondhatni, Denis a csapat motorja (nevet). Két dologban kell fejlődnie még, ez pedig a tapasztalat és a türelem. Minden más adott, elégedettek vagyunk vele.
S1mple érkezése után nem voltatok felkészülve a csapat játékstílusának megváltoztatására, de végül is sikerült azt elérni. Hogyan történt a szerepek felosztása?
Az elején nem történt semmilyen változás, mert egyszerűen nem volt rá elég időnk. Fokozatosan történtek a változtatások, amit lépésről-lépésre s1mple-nek is végre kellett hajtania. Mára kialakítottuk a másodlagos AWP-s pozíciót. Mindennek megvolt a maga ideje.
Eddig s1mple-t nem csak másodlagos AWP-sként láthattuk, hanem a saját játékát is játszhatta a meccseken.Ez a Te döntésed volt, vagy a csapaté? Hogyan jutottatok erre az elhatározásra?
Minden játékosnak megvan a saját feladata. De ha valamelyikük rést talál az ellenség védekezésében vagy támadásában, akkor saját döntéséket kell hozniuk, hogy mit tesznek. Nem teheted meg, hogy megtiltod a csapattagok improvizációját. Persze ez néha szükségtelen, de tényleg nem lehet megkerülni. S1mple kiváló megérzésekkel bír, nagyon jók az időzítései és tisztában van az ellenség reakcióival. Egyszóval igen, nagyobb szabadságot adtunk neki, mint a többieknek.
A statisztikák azt mutatják, hogy s1pmle teljes erőbedobással játszik mostanában. Azonban megfigyelhető némiteljesítménycsökkenés GuardiaN és flamie eredményeiben. Ez a szerepek alakulása miatt van, vagy személyi problémák vannak a csapaton belül?
S1mple a játékstílusából adódóan egyszerűen nem hagy lehetőséget a társaknak a fragelésre (mosolyog).
Pár napja Dennis válaszolt egy pályákkal kapcsolatos kérdésre a Twitteren. Azt mondta, hogy már várjátok a Valve döntését az Inferno-val kapcsolatban. Melyik map helyett látnátok szívesen?
A Valve sosem egyeztet a játékosokkal, amikor egy ilyen kérdés merül fel. A saját adataikat használják az effajta döntések meghozatalához. Kétségtelen, hogy mi Cobblestone, vagy Cache helyett látnánk szívesen az Inferno-t. Azonban akárhogy is történik majd a csere, van még min dolgozni, hogy ledolgozzuk a gyengeségeinket. Egyébként az én véleményem az, hogy a Valve Dust 2-t fogja leváltani. Ezzel sokan egyet is értenek velem.
Mit gondolsz Cobblestone-ról, mint pályáról? Küzdötök vele Zeus távozása óta. Milyen problémákat látsz rajta, amin a Valve-nak változtatnia kellene?
A Valve-nak nincs dolga vele. Ritkán játszunk az összes pályán egy verseny alatt, általában azért, mert legalább egy mindig kiesik, másfelől azért, mert az ellenfél sem választja. Vagy szimplán kimarad. Így néhány verseny után nem tudod megmondani, hogy milyen jó vagy a pályán.
Nem lehet kijelenteni, hogy a Na'Vi rossz lenne Cobblestone-on, nyilvánvalóan próbáltatok sokat rajta. De mi a probléma? Pszichológiai okai vannak?
Magunkkal van problémánk (mosolyog). Mindazonáltal, aki keres az talál. Konzekvensen keressük az új megoldásokat, hogy a hozzánk legjobban illeszkedő stílust megtaláljuk. El kell kezdenünk gyakorolni rajta, ez a pálya az első a listánkon. Talán olyan szintre tökéletesítjük majd, hogy ez lesz a legerősebb pályánk (nevet).