„Az esportok világa már nem niche piac, hanem a sportvilág egyik leggyorsabban fejlődő szegmense."
A Nielsen Corporation ma a világ egyik legnagyobb marketing és médiaelemző cége, melyet 1923-ban alapítottak Chicago-ban és legismertebb terméke a Nielsen Ratings, ami különböző médiumok nézettségi adatait elemzi. Ebben az évben a cég úgy döntött, hogy az esport is megérett arra, hogy komolyan foglalkozzanak vele, ezért idén közzétették a Nielsen eSports Report kiadványukat, amiben nagyon sok érdekes adatot lehet találni az iparágról.
A jelentésben a rajongók állnak a középpontban, például hogy egy átlagos fan milyen piaci jellemzőkkel bír, milyenek a fogyasztási szokásai és milyen a viszonya a tradicionális sportokkal. Ezen kívül elemzi az amatőr és profi esport világot, annak piaci környezetével együtt. Találkozhatunk benne még márkaelemzéssel, hogy a különböző esport csapatok hogyan építik saját brandjüket és a Nielsen előrejelzést is ad arra, hogy melyek azok a márkák, amiknek van esélyük arra, hogy sokáig fennmaradjanak. A Nielsen Games igazgatója az esportokról a következőket mondta:
„Az esportok világa már nem niche piac, hanem a sportvilág egyik leggyorsabban fejlődő szegmense. A 2016-os Nielsen Report mélyreható elemzéseket kínál a közönségről, hogy az esport rajongók milyen kapcsolatban vannak a tradicionális sportokkal és mely márkáknak és hirdetőknek van meghatározó szerepe a piac fejlődésében.”
A jelentésből kiragadva itt van pár érdekes adat:
- Az esport rajongók hetente nagyjából négy órát töltenek esporttal kapcsolatos tevékenységgel
- Tavaly az Egyesült Államok 13 évesnél öregebb korosztályának 8 %-a volt esport rajongó, ez a szám ebben az évben 14 %
- Az esport rajongók közül 77 % férfi és 61 % 2000 után született
- Az esport rajongók közül 71 % nézi online a versenyeket, 40 % televízióban és 23 % járt valamilyen esport rendezvényen